2019 Küresel Dijital Raporu Türkiye İçin Ne Diyor? İşte Türkiye’nin Fotoğrafı


11 Şubat
2019 Küresel Dijital Raporu Türkiye İçin Ne Diyor? İşte Türkiye’nin Fotoğrafı

2019 Küresel Dijital Raporu Türkiye için neler söylüyor. Rakamlara göre Türkiyenin dijital kullanım raporu ne ifade ediyor? Bu soruların cevabı makalemizde. Bir önceki yıla göre Türkiyenin dijital kullanımı arttı mı azaldı mı? Buyurun makalemize....

11.02.2019 | Genel | Rehber.com.tr

We Are Social ve HootSuite, her yıl yayınladığı  Küresel Dijital Raporu‘nun 2019 verilerini yayınladı. Her yıl tüm dünyanın dijital durumunun fotoğrafını çeken ve yayınlayan bu önemli raporda bu yılda dünyadaki ve Türkiye’deki dijital kullanıma dayalı önemli detaylar var.

Dünyanın Yarısı Sosyal Medya Kullanıyor

Dünyanın Yarısı Sosyal Medya Kullanıyor #sosyalmedya #socialmedia #worldsocialmedia #WeAreSocial2019 #Digitalin2019

2019 Küresel Dijital Raporu’na göre Dünyadaki toplam nüfusun 8 milyara yaklaştığını ve nüfusun yarısının yani neredeyse 3.5 milyarının aktif sosyal medya kullanıcısı olduğunu görüyoruz. Bu oran toplam nüfusun %45’ine tekabül ediyor. Toplam nüfusun %42’si ise sosyal medyayı mobil üzerinden kullanıyor. İnternet kullanımı ise %57 ile sosyal medya kullanımının üzerinde.

Türkiye’de 52 Milyon Sosyal Medya Kullanıcısı Var

Türkiye’de 52 Milyon Sosyal Medya Kullanıcısı Var #sosyalmedya #türkiyesosyalmedya

Türkiye de 52 milyon kişi sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Bu oran da toplam nüfusun %63’üne tekabül ediyor. Ayrıca bu kişilerin 44 milyonu sosyal medyaya mobil olarak erişebiliyor.

2 kişiden 1’i reklam engelleme aracı kullanıyor

2 kişiden 1’i reklam engelleme aracı kullanıyor #sosyalmedya #reklamengelleyici# #2019kureseldijitalraporu

Türkiye de artan internet kullanımına karşı internet üzerinden faaliyet gösteren firma sayısında da artış oldu. Bu artış firmalar arasında rekabet ve bu rekabetle beraber reklam savaşlarını da beraberinde getirdi. Kısa zaman içerisinde Türk kullanıcılar reklam bombardımanına maruz kaldı. Haliyle de kullanıcılar bu reklamlardan korunmak için reklam koruyuculara baş vurdu. Reklam koruyucular reklam gösterilmesini engelliyor. 2019 Küresel Dijital Raporu’na göre insanlarımızın yarısı artık reklam görmek istemiyor…

Öte yandan sesli komut ile arama yapma oranı da %44 ile oldukça yüksek. Yüzde 35 oranıyla VPN kullanımı üçüncü sırada yer alırken, Uber ve BiTaksi gibi araç çağırma hizmetleri yüzde 12 ile son sırada yer alıyor.

Türk Kullanıcılar Çevrimiçi Videoları Seviyor

Türk Kullanıcılar Çevrimiçi Videoları Seviyor

2019 Küresel Dijital Raporu’na göre  Türkiye’deki kullanıcıların %96’sının çevrimiçi videolar izlediğini, %43’ünün ise TV içeriklerini internet üzerinden izlediğini görüyoruz.

Yine rapora göre Türk Kullanıcıların %36’sının internette canlı yayınlanan oyunları oynaması dikkat çekerken, yüzde 27’si başkalarının  oyun oynadığı canlı yayınları izlemeyi tercih ediyor. Yüzde 16’lık bir kesim ise e-spor müsabakalarını canlı olarak takip ediyor.

Her İki kişiden Biri E-Ticaretten Alışveriş Yaptı

Her İki kişiden Biri E-Ticaretten Alışveriş Yaptı

Türkiye’deki e-ticaret pazarına baktığımızda ise rapora göre yıldan yıla yüzde 2.6 büyüme ile 39.30 milyon kullanıcının e-ticaret üzerinden tüketim ürünü satın aldığını görüyoruz. Raporda toplam nüfusa oranla tüketim ürünlerine yönelik e-ticaretin kullanım yaygınlığı yüzde 48 olarak öne çıkıyor. Rapora göre e-Ticaret pazarındaki tüketim ürünlerinin değeri ise 5.955 milyar dolar.

Türkiye’de En Aktif Sosyal Medya Platformu: YouTube

Türkiye’de En Aktif Sosyal Medya Platformu: YouTube

2019 Küresel Dijital Raporu’na göre  Türkiye de en çok kullanılan sosyal medya platformu YouTube. Youtube %92 kullanım oranı ile birinci sırada. İkinci sırada %84 ile İnstagram var. 3. Sırada WhatsApp ve 4.sırada Facebook var. Twitter ise ülkemizde 5. sırada.

Sosyal medya uygulamaları içerisinde en çok kullanılan YouTube olurken, mesajlaşma uygulamalarında ise en çok tercih edilenin WhatsApp’ın olduğunu görüyoruz.

2019 Küresel Dijital Raporu ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorum kısmından yazabilirsiniz. Ayrıca paylaşmak mutluluktur. 2019 Küresel Dijital Raporu ile ilgili makalemizin daha çok kişiye faydalı olması için lütfen hemen payaşın.


Etiketler: 2019 Küresel Dijital Raporu Türkiye İçin Ne Diyor? İşte Türkiye’nin Fotoğrafı