2021 E-Ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler


31 Ocak
2021 E-Ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler

2021 yılında Kendi e-ticaret sitesini açmak isteyenler için detaylı bir rehber yayınladık. Herkes kolayca kendi e-ticaret sitesini kurabilecek....

31.01.2021 | Genel | Rehber.com.tr

E Ticaret 1990’dan itibaren alıcı ve satıcıları bir araya getiren normal mağaza özelliklere sahip olan bir alışveriş tekniğidir. Dünya’da hızla büyüyen e ticaret uygulaması kendi online mağazasını kurmak isteyenler için ya da işinin tanıtımını yaparak büyütmek isteyenler için günümüzde popüler olan iş kurma modellerinden birisidir. Sanal dünya ile bir arada olunan bu dönemde küçük büyük her türlü işletme e ticaret yapmaktadır.

E ticaret Yapabilmek İçin Gerekli Olan Koşullar

  • Vergi mükellefliği için firma kurulması gerekmektedir.
  • Hizmet ve ürün çeşitliliği belirlenmelidir.
  • Ürünün gönderilmesi için bir kargo firmasıyla anlaşılmalıdır.
  • Kullanılacak olan ödeme yönteminin belirlenmesi gerekmektedir.
  • Güvenilir olan bir e-ticaret alt yapısı olması gerekmektedir.

Şirket Kurulmasının Sebebi: E-ticaret yapabilmek için vergi mükellefi olabilmek adına firma kurulması gerekmektedir. Bir şahıs firması kurarak da e ticaret yapılabilir.

Alan Adı Seçme: E-ticaret yapmaya karar verildiğinde ikinci adım olarak uygun bir ad seçilmelidir. Bu ad kalıcı, kısa ve net olmalıdır. Seçilen isim yapılan işe uygun olmalıdır. Seçilen isim işin kilit noktasını oluşturmaktadır.

Ürün Seçimi: E-ticaret yapmak için satış yapacağınız ürün doğru seçilmelidir. Seçilen ürün ve ya ürünleri belirleyip bir hedef koymalısınız. Ticaret seçeneği olarak tek bir ürün ya da çok ürünün satışını yapacağına karar vermelisiniz. Ayrıca hedef kitlenizi seçeceğiniz ürün belirlemektedir. Bu konuda ürün seçimi yapmak önemli bir adım olmaktadır.

Kargo Firması Seçimi: Kargo firması seçimi de ürün seçiminde olduğu gibi önemlidir. Anlaşılan kargo firması ile ödeme seçeneklerinizi belirleyip o duruma yönelik konuşma yapmalısınız. Örneğin kapıda ödeme yapmayı sağlayacaksanız. Ödemeye kapıda ödeme seçeneğini ekleyecekseniz kargo firmasına bunu belirterek anlaşmayı o yönde gerçekleştirmelisiniz.

Ödeme Yöntemlerinin Belirlenmesi: E ticarette en önemli noktalardan biri de ödeme seçenekleridir. Havale, kredi kartı ve kapıda ödeme seçeneklerini tercih edebilirsiniz. Yeni kurulan bir firmada sanal pos yaparken sorun yaşayabilirsiniz. Bundan dolayı diğer ödeme seçeneklerini kullanabilirsiniz.

E-ticaret Alt Yapısı: İnternetten satış yapabilmek için e-ticaret sitesine gereksinim duyulmaktadır. Müşteri memnuniyeti ve geniş kapsamı olan bir e-ticaret sitesi için gerekli olan unsurlardan biridir. Başarılı bir şekilde satış yapabilmek için hazır bir e-ticaret alt yapısı ile başlamanız avantajdır. Hazır e-ticaret yapılanmaları tüm sektörlere yönelik ihtiyaçları karşılayacak şekilde yapılmıştır.

E Ticaretin Avantajları Nelerdir?

  • Birden fazla alıcıya ulaşabildiği için normal mağazadan 2 kat fazla satış sunabilmektedir.
  • Her gün ve her saat açık olan siteden işinizin başında olmadan satış yapabilirsiniz.
  • Mesai saatleri ve tatil zamanlarında kapalı olan mağazaların satış yapamadıkları zamanlarda siz satış yapabileceksiniz.
  • Düşük maliyetle kendi işinizin patronu olabileceksiniz.
  • Belli bir konum ya da yer olmadan ürünlerinizi tanıtıp satışını yapabilirsiniz.
  • İnternetten büyük bir kitleye hitap edebilirsiniz.
  • İnternet yoluyla ürününüzün tanıtımını yaparak adınızı geniş kitlelere duyurabileceksiniz.
  • Standart mağazaların göre belli bir ürün değil birçok ürünün tanıtımını ve satışını yapabilirsiniz.
  • Mağaza düzenleme, işleyiş, dekorasyon ve personel olmadan daha hızlı ve daha karlı bir iş yapabilirsiniz.

E Ticaret Modelleri Nelerdir?

Firmadan Firmaya Satış: Firmalar arasında yapılan iş modelidir. Bu yolla bir firma toptan olan satışı başka bir firma için yapar ve ürünleri alıcıya sunar. Ürünlerinizi alıcı ile buluşturmak için bu yolu tercih edebilirsiniz.

Firmadan Tüketiciye Yapılan Satış: E-ticaret yoluyla en yaygın yapılan iş modelidir. Firmalar ve ya şirketler ürünlerini tüketiciye bu yolla sunarlar.

Tüketiciden Tüketiciye Satış Yapılması: E-ticaret sitelerinin bazılarında bulunan alışveriş modelidir. 2. el satışı buna örnektir. E-ticarette en fazla kullanılan yöntemler arasındadır.