Blog


9 Şubat
Aman Dikkat! Firma Rehberi Mağduru Olmayın

Aman Dikkat! Firma Rehberi Mağduru Olmayın

09.02.2018 | Genel | Mehmet ÖZDEMİR

Ülkemizde özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde internet bilinci çok zayıf. Böyle olunca da firmalarımızın  dijitalle ilgili kandırılmaları, yanlış yönlendirilmeleri örnekleriyle sık sık karşılaşmaktayız.

Zaman zaman kendimi esnaf yerine koymaktayım. Anlamaya çalışıyorum. Esnafın birinci amacı satmak. İkinci amacı daha çok satmak. Bu amaç için gereken adımlardan biride firmaların internette dijital kimlik oluşturmaları. Tabi kimlik oluşturmak yetmiyor bunun bilinmesi, insanların tıklaması gerekiyor. Bir firmanın internette bilinirliği ya özgün içerikle Google tarafından doğal arama sonuçlarında çıkacak, yada Google Adwords reklamları ile çıkacak. O yüzden temel amaç Google de çıkmak. Öyle ya da böyle. Bu yüzden bütün enerjimizi, bütçemizi bu yönde harcıyoruz. Firmaların bu durumunu bilen bazı açıkgözler bir takım yanlış kavramlarla firmaları mağdur edebiliyor. Bu gün benimde başıma geldi. Olay şöyle oldu. Telefonum çaldı.

dijital kimlik

Müşteri Temsilcisi Bayan: Kimle görüşüyorum?

Ben: Ben Mehmet.

Müşteri Temsilcisi Bayan: Sizi Türkiye Firma Rehberinden arıyorum, bizi duymuştunuz değil mi?

Ben: Duydum tabi. Siz turkiyefirmarehberi.com dan mı arıyorsunuz yoksa başka bir siteden mi?

Müşteri Temsilcisi Bayan: Biz aslında ……. Şu siteden arıyoruz.

Ben: O zaman neden sizin sitenizin ismini kullanmıyorsunuz da Türkiye Firma Rehberi ismini kullanıyorsunuz?

Bir süre bir sessizlik. Sonra devam ediyor

Müşteri Temsilcisi Bayan: Efendim biz aylık 5 milyon ziyaretçisi olan Türkiye’nin en büyük firma rehberiyiz. Bize reklam vermekle reklamınız sitemizde, Google ve Yandex Arama Motorunda da  görülecek. Ayrıca size en az 8 tane müşteri göndermeyi garanti ediyoruz. Ayrıca 30 bin kişiye de SMS atıyoruz. Ücretimiz yıllık 79 TL. Ama bir yılda ben size hediye edeceğim.

Ben: Yanlış mı anladım acaba Google reklamımı dediniz. Benim adıma siz Google Adwords reklamımı veriyorsunuz?

Müşteri Temsilcisi Bayan: Evet efendim sizin adınıza Google ve Yandex’e reklam veriyoruz.

Ben: Yanlışlık olmasın reklam değil de kayıt olmasın o. Kaydımız Google doğal aramalarda çıkacaktır.

Müşteri Temsilcisi Bayan: Yok efendim Google reklamı veriyoruz.

Ben: Peki bu reklam ne kadar süreliğine ve kaç liralık reklam veriyorsunuz Google’ye.

Müşteri Temsilcisi Bayan: 79 TL

Ben: Neyse ben düşünüp karar verirsem sizi ararım dedim ve telefonu kapattım.

Şimdi telefondaki bayanın dediklerini hatırlayalım.

Türkiye Firma Rehberi demekle algı yapıyor. Çünkü bu kavram bir çok kişi tarafından biliniyor. Ayrıca bu isimde ki web sitesi de uzun yıllar yayında. Yani uzun süre yayın yapan sitenin bilinirliği ile ikna etmek çok kolay. Ayrıca malum site ismi Haziran 2017 de alınmış. Dese ki biz tarihte açıldık. Otomatikten hayır cevabını alacak.

Türkiye’nin en büyük firma rehberiyiz. Aylık 5 milyon ziyaretçimiz var diyor. Bakıyorum sitelerine Türkiye de internette bilinirliği en fazla olan sektör Nakliyat. Sitelerinde nakliyat kategorilerinde toplam 100 firma var. Bu nasıl Türkiye’nin en büyüğü.

30 bin kişiye sms gönderiyoruz diyor. 30000 sms ortalama 750-850 TL arasında ücret tutuyor. Bizden istedikleri yıllık 79 TL. Üstelikte bir yılda kendi hediye ediyor. :)

Google Adwords reklamı veriyoruz diyor. Yok böyle bir şey. O kişinin dediği kendi sitelerine kayıt olmak. Eğer  kayıt bilgilerimiz Google tarafından indexlenirse doğal aramalarda çıkacak. Ama Google reklamı demekle ikna etmek daha kolay.

Bu firmanın söyledikleri bu. Başka siteler bedava olan Google Haritalar hizmetini 250-400 TL arasında değişen ücretlere yapıyorlar. Tabi telefonla ne kadar dikkatli davranıp kayıt yapıyorlarsa firmanın ya sokağı ya caddesi yanlış kayıt oluyor. Sonra ara ki düzelttiresin. Biz rehber.com.tr olarak Google Haritalar kaydını firmalarımız için ücretsiz yapıyoruz.

Yine başka bir firmanın dediği.

-Efendim aramalarda en üst sırada siz çıkacaksınız.

Aramadan kasıt ne onu demiyorlar tabi. Bilen kişiler soruyor ün üstte çıkma Google de mi olacak. Yok efendim bizim site aramasında. Zaten o isimde firma bir veya birkaç tanedir mecburen o çıkacak. Burada da algıyla oynama var. Bazıları dürüst olup site içi arama diyor, bazıları bile bile yalan ile Google aramalarında diyebiliyor.

müşteri kazanma

Bütün bunlar gösteriyor ki firma sahiplerimiz bu konularda çok bilgi sahibi değil. Bu tarz mağduriyetlerin olmaması için firmalarımız,

  • Dikkatli olacaklar. Telefonda her söylenene inanmayacaklar
  • Mümkün mertebe yerelde bu hizmetleri veren ajansları tercih edecekler
  • Hizmet alacakları yeri iyi araştıracaklar. Vergi levhaları var mı, fatura kesebiliyorlar mı, kredi kartıyla ödeme var mı, 15 gün içerisinde koşulsuz geri iade var mı,
  • Sabit adresleri var mı. Sosyal medya kimlikleri var mı.
  • O sitenin adını Google Arama Motoruna yazıp onlarla ilgili olumsuz bir yorum, bir şikayet var mı?
  • Aranan numarayı Google de aratıp o numara ile yazılmış olumsuz bir şey var mı?

diye iyice araştıracak ona göre karar verecek.

Bütün bu konulara dikkat eden rehber.com.tr ile biz %100 müşteri memnuniyetine inanıyoruz. Bu konuları açık açık firma sahiplerine anlatıyoruz. Sizde bu konularda bilgi almak isterseniz telefon numaralarımızdan veya diğer iletişim kanallarından bizlere ulaşabilirsiniz.