Artık Facebook Var Twitter Var, Bir Web Sitesine İhtiyaç Kalmadı


12 Aralık
Artık Facebook Var Twitter Var, Bir Web Sitesine İhtiyaç Kalmadı

Günümüzde bir çok firma sahibi web sitesi ile sosyal medya sayfası arasındaki ayırımı bilmediğinden artık Facebook var Twitter var, bir web sitesine ihtiyaç kalmadı şeklinde düşünmekte. Oysaki ikisi ayrı ayrı ama biribirini tamamlayan unsurlar....

12.12.2017 | Genel | Mehmet ÖZDEMİR

 

Türkiye’de nüfusun %60’lık penetrasyonun milyonu oluşturan 48 milyon kişi internete bağlanıyor olsa da, e-ticaretin toplam perakende içerisindeki payı %4.2’den  %8.5’e ulaşsa da, devlet marifetiyle veya sivil toplum kuruluşlarının gayretleriyle dijital dönüşüm çalışmaları yapılsa da veya Türkiye’deki mobil kullanıcı sayısı 71 milyon da olsa internetin bilincine tam olarak varmamız için biraz daha zamana ihtiyacımız var gibi. Zira günümüzde bir çok küçük ve orta ölçekli firma sosyal medya hesapları veya sosyal medyada oluşturdukları sayfalar ile web sayfası arasındaki ayırımı bilmiyor. Bir çok firma web sitesi yaptırması tavsiye edildiğinde, “bizim Facebook sayfamız var” veya “artık Facebook var Twitter var, bir web sitesine ihtiyaç kalmadı” şeklinde cevaplar alabiliyoruz. Yani anlayacağınız firmalarımızın bu ayrımı öğrenmeleri için biraz daha zamana ihtiyacımız var.

Peki Bu zaman, Ne Zaman?

Günümüzde üç kuşak bir arada yaşıyor X, Y, Z. 2000’li yıllarla başlayan internetle erken yaşlarda tanışan, internetsiz yaşayamayan Z kuşağı bu gün 17 yaşını bitirmek üzere. Yani liseyi yeni bitiriyorlar ve üniversiteye adım atmaya hazırlanıyorlar. Bu Z kuşağı 4-5 sene sonra okullarını bitirip iş hayatına atıldıklarında kimisi dedesinden babasından kalan firmanın başına geçecek, kimisi kendi işini kuracak veya başka firmaların bünyesinde çalışmaya başlayacak. Yani iş hayatını bunlar şekillendirecek. Bu nesil internetin bilinçli nesli olduğundan web sayfası ile sosyal medya arasındaki farkı biliyor olacaklar.

Web Sitesi de Gerekli Sosyal Medya Sayfası da

Bu gün bir çok firma sahibimizin değil web sayfası mail adresi bile yok. Daha bir çok firma sahibimiz mail adresi almayı bilmiyor. Sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyon olsa da bir çok sosyal medya kullanıcısının mail adresini ilkokula, ortaokula giden Z kuşağı gençler alıyor. Bütün bu tabloya rağmen bizler web sitesinin önemini ve sosyal medya arasındaki farkı anlatmaya, bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Günümüzde firmaları bir kuşa benzetirsek bir kanadını web sitesi diğer kanadını sosyal medya oluşturuyor. Bu kanatlardan birisinin olmaması halinde kuş uçamadığı gibi bu iki bileşenden biri olmadı mı firma eksik kalıyor. Onun için bir firmanın web sitesi de olmalı sosyal medya sayfası da. Bu iki unsur bir birini destekler nitelikte olmalı. Bir birini pasifize etmemeli veya önemsiz göstermemeli

Bir firma için web sayfası internete açılan pencere demektir. Firmanın hizmetlerini, ürünlerini, çalışmalarını, referanslarını, çalışanlarını, iletişim bilgilerini düzenli bir şekilde web sayfası ile yapabilir. İnternet kullanıcılarının %63’ü firmalarla ilgili bilgi arıyor. Bu toplam internet kullanıcıları ile kıyaslandığında çok büyük bir rakam. Onun için firmaların mutlaka web siteleri olmalı.

Firma üretmiş olduğu ürünü, verdiği hizmeti sosyal medya hesapları üzerinden takipçilerine duyurmalı. 2016 yılında İnternet kullanan bireylerin yüzde 82,4’ü sosyal medya üzerinde profil oluşturma, mesaj gönderme veya fotoğraf vb. içerik paylaşırken, bunu yüzde 74,5 ile paylaşım sitelerinden video izleme takip etti. Bu oranlar şunu gösteriyor ki her firma sosyal medya da yer almalı. Ama bu yer almayı sağlarken profil sayfası ile firma sayfası arasındaki farkı bilmeli. Günümüzde bir çok firma profil sayfası açarak firmalarını tanıtmaya çalışıyor. Gerçi yapay zeka ile sosyal medya siteleri bu hesapların kişisel mi yoksa firma profilimi olduğunu anlıyor ve uyarıyor.

Bütün bu tabloya göre umutluyuz. İnternetin önemi bilen, interneti günlük hayatında kullanan insan sayısı günden güne artıyor. Rakamlar bunu gösteriyor. Bu rakamları doğru okuyan firmalar şu an sosyal medyada, internette web sayfası ile yerlerini aldı. Darısı yer almayan firmaların başına.