Dijital Pazarlama Terimleri Nelerdir?


21 Mart
Dijital Pazarlama Terimleri Nelerdir?

Dijital pazarlama, firma ya da markanızın dijital ortamlardaki pazarlama süreçlerini kapsıyor. Dijital pazarlama ile doğrudan ya da dolaylı olarak ilişkili olan çalışanların, dijital pazarlama terimleri ve anlamlarının neler olduğunu bilmesi gerekir....

21.03.2021 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Web sayfanızın arama sonuçlarında nerede görüneceğini geliştiren pratik bir uygulamadır. SEO terimleri arasında en bilinenidir.

İçerik Pazarlama: Şirketinizin dijital kanalları aracılığıyla müşteri çekmek ve mevcut kitleyi korumak maksatlı paylaşımlarda bulunmaya verilen addır. E-posta aracılığıyla ve ya sosyal medya web sitenizden paylaştığınız blog yazısı, video, rapor ya da veri grafikleri bu terim içerisindedir. Ek olarak; dijital reklam terimleri arasında yerini koruyan bir tekniktir.

Viral İçerik: Dijital pazarlama teknikleri arasında en bilenen teknik olan viral içerik, web genelinde bulunan popüler bir içerik parçasını tanımlamak için kullanılmaktadır.

Advertorial: Haber görünümlü reklam olarak bilinen bu terim reklam terimleri arasında yer alıyor.

Cross Marketing: Çapraz pazarlama olarak bilinen ve dijital pazarlama sözlüğü içerisinde bulunan terimdir. Pek çok firma tarafından pazarlama alanında daha fazla satış yapabilmek için sunulan kampanyalar ve içeriklere denilmektedir.

Pazarlama Analizi: Pazarlama analizi pazarlama faaliyetinin ölçülmesinde kullanılan veri odaklı olan bir paylaşımdır. Pazarlama yapanlar sosyal medya, web formları ve diğer sosyal ortamlardan yakalayabilecekleri veri gelecekteki kampanyaları etkili duruma getirebilecek öngörüleri sağlar.

Sıralama: Bir sitenin arama motoru sonuçlarına göre bulunduğu yeri anlatan genel anlamda kullanılan bir terimdir. Arama motoru pazarlamasının bütün işi bir sayfanın SERPS üzerinde aldığı sıralama etrafında dönmektedir.

Site İçi SEO (On Page SEO): Site içinde SEO, arama motorlarında daha üst sıralara çıkabilmek için tek tek web sitelerini optimize eden pratik anlamına gelmektedir. Daha yüksek sıralarda bulunan genellikle fazla trafik oluşturmaya denktir.

Tıklanma Başına Maliyet: Ücretli arama kampanyasında her tıklama başına maliyetini ifade eden bir terimdir. TBM modeli ile tıklama sayısına göre ödeme yaparsınız.

E-Ticaret ve Pazarlama Terimleri

B2B (Business to Business): Firmalar arasında satış yapma işlemlerini tanımlamak amacıyla kullanıyor. Eğer ürününüz bilinen markalara satılıyorsa müşterileriniz bu firmalardan oluşuyorsa B2B anlayışlı bir çalışma yapıyorsunuzdur.

B2C (Business to Consumer): Tüketicilere doğrudan satış yaptığınız bir şirkete sahipseniz, onu kapsıyor anlamına gelmektedir. Online alışveriş siteleri buna örnektir. Bu platformlar aracılığıyla satış yapıyorsanız ve fatura tüketici tarafından ödeniyorsa B2C işlem yapıyorsunuz demektir.

Hemen Çıkma Oranı: Web sitenize giren ve hemen çıkış yapan kişilerin yüzdesini gösteren bir terimdir. Bu oran genelde dönüşüm oranlarının düşük olduğu anlamına gelmektedir. Bu sebeple de kimse sizin sitenizde uzun süreli kalmıyor ve içeriklerinizi okumuyor demektir. Bu da içeriklerinizin dikkat çekmediği anlamına geliyor.

Call to Action: Pazarlama terimleri arasında en bilineni bu terimdir. Harekete geçirme anlamına gelmektedir. Web sitenizi ziyaretçilerinizi yönlendirmeye ve müşteri haline getirmeye teşvik eden düğme, resim, metin ya da web bağlantısı anlamlarına gelmektedir.

Clikthrougt Rate (CTR): Web sitenizin belli bölümünden başlayarak pazarlama kampanyanızın bir sonraki aşamasına dek ilerleyen kitlenin yüzdesine denir.