E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?


28 Mart
E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-ticarette bilgili ve işini doğru yapan insanlarla çalışmanız gerekir. E-ticaret danışmanı, web tabanlı şirket sahiplerine satış faaliyetlerini iyileştirme yollarıyla ilgili tavsiyelerde bulunur....

28.03.2021 | Firmalar | Rehber.com.tr

E-ticaret firmasının operasyonel ve teknolojik ihtiyaçlarını planlayan e-ticaret danışmanı, firmanın sunmuş olduğu ürünleri ve ya hizmeti en iyi şekilde hedef kitleye ulaştıran ve firmanın güçlü bir marka olması için pek çok faaliyeti yürüten kişiye e-ticaret danışmanı denir. E-ticaret danışmanının göstermiş olduğu faaliyetler şu şekilde sıralanabilir;

  • Markanın online platformlarda, göstermiş olduğu başarıyı ölçer.
  • Pazarlama stratejilerini belirler ve iş planını iyileştirmek için düşük maliyetli yaklaşımlar hakkında ideal çözümler üretmektedir.
  • Çevrimiçi müşteri hizmetleri konusu hakkında gereken unsurları bir araya getirerek ihtiyaçları en iyi şekilde karşılamak için uygun olan yazılım sisteminin tasarlanmasında destek olur.
  • Online satışları takip eder ve satışlardaki değişiklikleri rapor eder.
  • SEO ve SEM çalışmalarını yapar. Markanın arama motoru sonuçlarındaki sıralamayı düzenli aralıklarla kontrol eder ve gerçekleştirilen reklam kampanyalarının sonuçlarını analiz eder.
  • Düzenli olarak satışları raporlar halinde düzenler, sıralamaları denetime tabi tutar, müşteri yorumlarını inceler ve markanın dijital ortamdaki rekabet durumunu inceler.
  • Hedef kitlenin web siteye erişiminin genellikle hangi araçlar vasıtasıyla sağlandığını kontrol eder.
  • Siparişleri yönetir, markanın performansını ölçer ve müşteri memnuniyetini takip eder. Bunların hepsini hızlı ve başarılı bir şekilde yapabilmek için düzenli olarak çalışmalar yapar.
  • Markanın online saygınlığını geliştirebilmek için düzenli bir şekilde çalışmalar yapar.
  • Markanın görünümünü iyi hale getirmek için grafik tasarım ve içerik üretim çalışmalarının planını yapar.
  • Pazarlama faaliyetlerine destek veren diğer departmanlar ile birlikte işbirliği yapar.

Tüm bu işlemleri yapabilmesi için alanında uzman olan bir e-ticaret danışmanı ile çalışmak gerekir. Böylelikle e-ticaret danışmanlığı hizmeti veren düzenli bir şekilde yaptığı çalışmalar sayesinde, firmanın büyümesi ve sağlam bir marka haline gelmiş olur.

E-Ticaret Danışmanı Ne İş Yapar?

E-ticaret girişimi için e-ticaret danışmanı ihtiyaç duyulmaktadır. Böylece doğru bir yönlendirme sağlanarak başarılı projelerin oluşturulmasına yardımcı olur. E-ticaret danışmanı öncelikli olarak ticaret firması için ideal bir sistem ve tasarım yapılması için destek olur. Günümüzde e-ticaret sistemi olarak birçok alternatif vardır. Bunların birçoğunda hazır kurulum olanağı da vardır.

Bir sonraki aşamada ise e-ticaret sitesinin yapısının belirlenmesi adımı vardır. Satılan ürün ve ya hizmete bağlı olan sitenin düzenlenmesi gerekir. Ek olarak; web sitesi basit arayüze içermelidir. Böylelikle siteyi ziyaret etme, ürün siparişi ve ödeme sistemleri kolayca gerçekleşir. SEO ve SEM çalışmaları web sitesinin tanınırlığını arttırmaktadır.

Sosyal medya yönetimi önemli olan konulardan diğeridir. Son yıllarda Instagram ve Pinterest gibi sosyal platformlarda olan trafik yoğunluğu sebebiyle e-ticaret firmaları için avantaj oluşturmaktadır. Bu tarz platformlarda yapılan reklam çalışmaları sayesinde hedef kitleye ulaşmak daha kolay hale gelmektedir. Buna ek olarak; pazaryeri entegrasyonları ve satış konularında ölçeklendirme ve rapor yazma işlemlerini yapan danışmalar, markanın devamlı olarak yenilenme ve odak noktası konumuna gelmesine destek olur. E-ticaret yapıyorsanız mutlaka e-ticaret danışmanlığı hizmeti almanızı tavsiye ederiz.

E-ticaret Danışmanlığı Nedir ? E-ticaret Danışmanı Ne Yapar?