E-Ticaret Nasıl Yapılır?


8 Haziran
E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret nasıl yapılır öğrenmek istiyorsanız bumakale tam size göre. Aşama aşama e-ticaret nasıl ypılır anlatıyoruz. İter evden ister ofisten fark etmez. E-ticaret yapmak çok da zor değil....

08.06.2021 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

İnternetin gelişmesi ve hayatın bir parçası haline gelmesi, e ticaret nasıl yapılır konusunu gündeme getirir. Her gün büyüyen ve gelişen e-ticaret dünyası, pek çok işletme için heyecan verici bir iş alanına dönüşür. Hem Türkiye hem de dünya genelinde çok sayıda kişinin ziyaret ettiği birçok e ticaret sitesinin, online alışverişin temelini oluşturduğu bilinir. Bu sebeple girişimciler dijital pazarlama alanına yönelmeyi tercih eder. E-ticaret nasıl yapılır, aşama aşama incelemesini sizler içni bu yazıda paylaştık.

E-Ticarete Başlama

E-ticarete başlarken farklı konulara özen göstermeniz gerekir. Şirket başarısını ve satış oranlarını etkileyecek bazı kriterler, kurulum sırasında dikkate alınmalıdır. Öncelikle pazar araştırmasının detaylı bir şekilde yapılması önerilir. Elektronik ticaret dünyasında neler yapabileceğinizi, hangi sektörde çalışmak istediğinizi ve hedef kitlenizin özelliklerini belirlemelisiniz. Bu sayede nasıl bir yol izleyeceğinizi daha kolay tespit edebilirsiniz. Örneğin giyim sektöründe yer almak istiyorsanız kitlenizin yaş grubu, beğenileri, güncel moda akımları ve genel ürün değerlendirmeleri gibi konularda bilgi sahibi olmanız önemlidir. Bundan sonraki adım ise resmî ve teknik altyapı kurmak olur. E-ticaret piyasasına giriş yapmak isteyen bütün işletmelerin altyapı kurulumu yapması gereklidir. Birbirinden farklı özellikler ve avantajlar sunan e-ticaret altyapıları arasından sitenize uygun seçeneğe yönelmeniz mümkündür. Böylece satış sitenizi kurmuş ve sanal mağazanızı açmış olursunuz. Ayrıca alan adı seçimi de bu noktada son derece önemlidir.

E-Ticaret Modeli Seçimi

Üretici, tüketici, tedarikçi ve satıcılar için ayrı ayrı e-ticaret modelleri sunulur. Dünya genelinde model belirlenerek gerçekleştirilen e-ticaret satışları, firmalar için önem verilmesi gereken konulardan olur. Firmadan tüketiciye şeklindeki e-ticaret modeli, “Business to Consumer” olarak bilinir. Ürün satışı yapan şirketin direkt tüketiciyle iletişim kurduğu bu model, pek çok firma tarafından tercih edilir. Tüketiciden firmaya yapılan satışlar için ise “Consumer to Business” isimli e-ticaret modeli önerilir. Kişisel blog ya da internet forumları, online satışları bu şekilde yürütür. Tüketiciden tüketiciye e-ticaret modeli, “Consumer to Consumer” olarak geçer. İkinci el eşya satışları, bu model üzerinden yapılır. Ancak bu modelde aracı bir firma tarafından komisyon kesimi olur. Firmaların çalışanlarına yönelik oluşturduğu özel satış seçeneği, “Business to Employee”dir. Bu modelle çalışanların kullanıcı adı ve şifre aracılığıyla firmanın ürünlerinden daha uygun fiyata yararlanması sağlanır. Bu 5 modelin dışında “Dropshipping” biçiminde adlandırılan stoksuz satış yöntemi de son dönemde ilgi çeker. Stok, toplu ürün alımı ya da kargo anlaşması gerektirmeyen model; doğrudan müşteriye satış yapmak isteyen firmalara imkan sunar. Oldukça hızlı bir satış sürecini kapsayan bu model, firmaların beğenisini kazanır. E ticaret siteniz için en doğru modeli saptayarak satış yapmaya başlama şansınız mevcuttur.

E-Ticaret Şirketi Kurulumu

E ticaret yapmak için mutlaka bir şirkete sahip olmalısınız. Satış yaptıktan sonra fatura kesebilmek ve farklı pazar yerlerinde mağaza açabilmek, şirket kurulumu ile mümkün olur. Küçük ve orta çaplı işletmelerin şahıs şirketi açmaya yöneldiği görülürken, büyük ve ortaklı işletmeler sermaye şirketi kurmayı tercih eder. Limited şirket tipi de bunlardan biridir. Yasal bir iş yeri adresi ve şirket sahibinin bilgileri, şirket kurulumu için gereklidir. Çünkü yaptığınız her satışta fatura kesmeniz gerekir. Ayrıca firmanız için ürün satın almanız durumunda da karşı taraftan fatura istemeniz gerekir. Bu nedenle şirket sahibi olmanız en önemli koşulların başında yer alır.

Başarılı E-Ticaretin Püf Noktaları

Başarılı e-ticaret nasıl yapılır sorusuna farklı öneriler sunulduğu görülür. İlk olarak bir plan program dahilinde hareket etmeniz tavsiye edilir. Hazırlık aşaması ve kurulum sonrasında kendiniz için koyduğunuz hedeflerle, başarınızı artırmanız kolaylaşır. Bu planlar doğrultusunda hedef kitle, ürün tedariği ve kargo anlaşmaları ile ilgili adımlar atmanız gerekir. Ayrıca ödeme yöntemleri için sanal pos anlaşması yapmanız da gerekir. Web sitenizin sanal pos ile çalışması ve güvenli ödeme yöntemleri karşı taraf için mühim bir konudur. Bundan sonrasında kullanışlı, anlaşılır ve ilgi çekici bir tasarıma sahip Web sitesi oluşturmanız önemlidir. Satış oranlarında büyük bir payı bulunan site tasarımı, işletmelerin özen gösterdiği konuların başında gelir. Müşterilerin istediği her an siteye ulaşabilmesi, pazarlama çalışmaları hususunda önem arz eden bir başka noktadır. Dünyadaki her alandan ziyaret edilebilen e-ticaret sitelerin 7 gün 24 saat boyunca ulaşılabilir olması, ürünlerin satışlarını artırma noktasında oldukça etkilidir. Merak edilen ve müşteriler tarafından sıkça sorulan konuları da yorumlar aracılığıyla açıklığa kavuşturmanız, şirket güvenilirliğinizi artıracaktır. Satış oranlarını yükseltmek için farklı dönemlerde kampanyalar düzenlemeniz, şirketinizde olumlu değişikliklere yol açacak püf noktalarındandır. Özel kampanya ve kuponlar, müşterileri alışverişe teşvik ederek şirketinizin büyümesini hızlandırır. Pazaryeri entegrasyonu ve sosyal medya kullanımı, başarılı bir e-ticaret şirketi için en önemli konulardır. Bu platformlarda reklam ve pazarlama uygulamalarıyla şirketinizi tanınır hale getirmeniz mümkündür. Reklam ve pazarlama yönetimini ise sosyal medya üzerinden de yürütebilirsiniz. Gerekli detayları bildiğiniz takdirde ticaret yapmaktan korkmanıza gerek yoktur. E-ticaret nasıl yapılır, aşama aşama anlatımını değerlendirerek güvenilir bir şirket oluşturabilirsiniz.