E-ticaret Siteniz için Youtube'dan Nasıl Faydalanabilirsiniz?


12 Şubat
E-ticaret Siteniz için Youtube'dan Nasıl Faydalanabilirsiniz?

E-ticaret Siteniz için Youtube'dan Nasıl Faydalanabileceğini bilmeyen bir çok firma var. Oysa ülkemizde en çok kullanılam sosyal medya platformu Youtube....

12.02.2019 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

İnsanlar okumaktan çok video izlemeyi tercih ediyor. Bunu neye göre söylüyoruz? Bunu We Are Social ve HootSuite firmasının her yıl yayınladığı  2019 Küresel Dijital Raporu verilerine göre söylüyoruz. Bu rapora göre ülkemizdeki insanların en çok kullandığı sosyal medya mecrası Youtube. İnsanımız %92 oranıyla en çok Youtube sitesini kullanmış. 2019 Küresel Dijital Raporuna bu https://www.rehber.com.tr/blog/2019-kuresel-dijital-raporu-turkiye-icin-ne-diyor-iste-turkiye-nin-fotografi  linkten ulaşabilirsiniz. Peki bir firma sahibi olarak Youtube’yi nasıl kullanacağız? Firmamız için nasıl Youtube videoları hazırlayacağız? Bu soruların cevabını verelim. Firmalar aşağıdaki alanlarda Youtube sitesini kullanabilir.

 E-ticaret Siteniz için Youtube'dan Nasıl Faydalanabilirsiniz? #eticaret #eticaretsitesi #youtube

  1. Marka Bilinirliği
  2. Firma Tanıtımı
  3. Ürün Tanıtımı
  4. Ürün Kullanımı
  5. Müşteri Görüşleri

Marka Bilinirliği İçin Youtube Nasıl Kullanılır?

Her firma aslında bir markadır. Bunun yanında o firmanın çıkarmış olduğu başka markalarda olabiliyor. Bu markaların insanlar tarafından bilinmesi, tanınması ve alışverişlerinde tercih etmesi için markanın ne olduğu, ne tür hizmet verdiği konularda ister kurgulu, ister görsellerden oluşan bir video hazırlayabilir. Örneğin son zamanlarda eminim ki herkesin artık yeter gına geldiği dediği Wix reklamları buna en iyi örnek olacaktır. Firma marka bilinirliği için videoları aktif olarak kullanıyor. Bir dönem bu şekilde “Otel mi, Trivago” reklamını da eminim ki hatırlamışsınızdır.

Firma Tanıtımı İçin Youtube Nasıl Kullanılır?

Firmanızın bulunduğu mekanın içten ve dıştan tanıtıldığı videolar hazırlayabilirsiniz. Bu videolar foto slayt olduğu gibi video çekimi de olabilir. Burada da amaç tıpkı marka bilinirliği gibi firmamızın insanlar tarafından bilinmesidir.

Marka Bilinirliği İçin Youtube Nasıl Kullanılır #marka #youtube #markabilinirligi

Ürün Tanıtımı İçin Youtube Videoları Nasıl Kullanılır?

Satmış olduğunuz ürünleri veya vermiş olduğunuz hizmetleri anlatan videolar çekebilirsiniz. Ürünleriniz kutulu ise kutunun içten ve dıştan görünümünü, teknik özellikleri veya hizmet ise kapsamını anlatan videolar hazırlayabilirsiniz. Bu tarz videolarda firmanızın bilinirliğine ciddi katkı sağlayacaktır. Ayrıca hazırladığınız bu videoları eticaret sitenizde ilgili ürün sayfasında gösterilmesi bu ürünün satışını kolaylaştıracaktır.

Ürün Kullanımı ile İlgili Youtube Nasıl Kullanılır?

Özellikle Teknik bilgi gerektiren ürünler satan firmaların bolca hazırlaması gereken Youtube video şeklidir. Satmış olduğunuz ürünün nasıl kullanılması gerektiği, ürün kullanımında dikkat edilmesi gereken hususları, ürün kullanımının ne gibi faydalar getirdiğinin anlatıldığı video şeklidir. Hazırlanan bu tarz videoların ilgili ürün satış sayfasında yayınlanması o ürünün satışını büyük oranda kolaylaştıracaktır.

Müşteri Görüşleri için Youtube Nasıl Kullanılır?

Bana göre en etkili video şeklidir. Nedense de en az kullanılan video şeklidir. Satmış olduğumuz ürünü kullanan veya vermiş olduğumuz hizmeti satın alan kullanıcıların ürün, hizmet veya firmamız ile ilgili olumlu düşünleri olan kişiler tarafından veya bizim tarafımızdan çekilen video şeklidir. Firmamızdan, ürünümüzden, hizmetimizden memnun olan kişilerin olumlu şeyler söylemesi diğer insanlar üzerinde de olumlu etki bırakacaktır. O hizmet veya ürünü almak isteyen kişilerin karar vermelerini kolaylaştıracaktır. Çünkü insanlar bir ürünü almadan önce o ürünü alan, memnun kalan insan var mı diye görmek ister. Yanı alacağı üründe yanılmak istemez. Ürünümüzden memnun olan insanları görmek insanlara firmamıza, ürünümüze güven duymasını sağlar. O yüzden bolca müşteri memnuniyeti videoları hazırlayın. Bir ürün mü sattınız bir süre sonra o ürünü kullanan kişilerin düşüncelerini sorun, videoya kayıt etmek için izin isteyin. Müşterilerinizin Olumlu görüş vermeleri için teşvikte bulunun, olumlu görüş videosu çeken veya çektirenlere ekstra indirimlerde bulunun veya hediyeler verin. Memnun olan müşterilerinizin videolarını web sitenizden sosyal medya hesaplarınızdan bolca paylaşın. Bu satışlarınızı ciddi oranda artıracaktır.

Firmam İçin Çekeceğim Youtube Videolarında Hangi Ekipmanlara İhtiyacım Var? #youtube #youtubekipman

Firmam İçin Çekeceğim Youtube Videolarında Hangi Ekipmanlara İhtiyacım Var?

 E-Ticaret sitenizde satmış olduğunuz ürünleri veya verdiğiniz hizmetleri web sitenizde çok iyi görseller ve cümlelerle anlatmanın yanında çok pahalı olmayan ekipmanlara ihtiyaç duymadan sahip olduğunuz cep telefonları ile video hazırlayıp tanıtabilirsiniz. İnsanlar Youtube videoları hazırlamak için çok iyi ekipmanlara ihtiyaç duyulduğunu ve iyi derecede video işleme programlarını kullanabilmek gerektiğini düşünüyor. Aslında işin gerçeği öyle değil. Çok profesyonel ekipmanlara sahip olmadan elinizdeki ekipmanlarla bu bir cep telefonu olabilir, bu bir compact makine olabilir veya video kamera da olabilir. Bunlarla çok güzel videolar çekebilirsiniz. İnsanlar izledikleri videoların hangi tür ekipmanlarla, nasıl kurgularla çekildiğinden ziyade aradıkları bilginin o video da olup olmadığına bakıyor. Hazırladığınız videolarda insanların gerçekten öğrenmek istediği kısımlar için faydalı videolar çekerseniz emin olun profesyonel ekipmanlarla, kalabalık ekiplerle çekilen videolardan daha çok izlenirsiniz.

Youtube videoları hem SEO çalışması  açısından hem de müşteri deneyimi açısından değerlendirmek gerekiyor. Bir kişi ürün alacağı zaman özelliklede nasıl kullanılacağını yada ne işe yaradığını bilmiyorsa öncelikli olarak Youtube videoları izliyor, öğrenmeye çalışıyor. Bu durumu sahip olduğumuz eticaret sitesi için örnekleyecek olursak örneğim tohum zaten bir firma olduğumuzu düşünelim. Meyve yetiştiriciliği yapan veya bu alan merak salan bir kullanıcı aldığı tohumu ne kadarlık bir toprağa ekmesi gerektiği veya var olan toprağı için ne kadarlık bir tohum alması gerektiğini, aldığı tohumun hangi iklim koşullarında be kadarlık sıcaklıkta bulundurması gerektiğini  bilemeyebiliyor. İşte burada siz satıcı olarak çok profesyonel ekipman sahibi olmanıza gerek olmadan sahip olduğunuz cep telefonu ile kamera karşına geçip ürün kurulumundan kullanımına, hangi alanlarda nasıl kullanması gerektiğini, kullanırken dikkat edeceği hususlara  kadar bu ürünlerle ilgili bir çok bilgiler verebilirsiniz.  Bu bilgilerden oluşan videonuzu e-ticaret sitenizdeki sayfanıza eklediğinizde kullanıcılar sitenizde daha çok zaman geçireceğinden bu sitenizin SEO’suna doğrudan katkı sağlayacaktır.

Son söz olarak firmanız için bol bol video hazırlayın. Bu vidoları hazırlarken profesyonellik kaygısı yaşamayın. Faydalı olsun yeterli. Pek çok firma video tanıtımlarına gereken önemi vermiyor. Siz verin. Bu rakipleriniz arasında kısa sürede fark edilecektir. Bu fark edilme hem insanlar tarafından hem de Google başta olmak üzere diğer arama motorları tarafından olacaktır. Veya diğer firmaların yaptığı gibi sadece işletmenizin fotoğraflarından oluşan, arka fonda arabesk müziği çalan videolar hazırlamayın. Yada foto slayt olarak hazırladığınız videolarda kendinize ait fotoğraflar koymayın. Unutmayın tanıtımını yaptığınız şey kendiniz değil, işletmeniz. Ayrıca etkili bir sosyal medya kullanımı için aşağıdaki makalemizi de okumanızı tavsiye ederiz.

Firmalara 2019 Yılı için Sosyal Medya Önerileri

E-ticaret Siteniz için Youtube'dan Nasıl Fayda Sağlayabileceğinizi  bilirseniz çok güzel geri dönüşler, ekstra satışlar sağlarsınız.


Etiketler: E-ticaret Siteniz için Youtube'dan Nasıl Faydalanabilirsiniz?