E-Ticaret Yarışında Önde Olmanızı Sağlayacak 4 Öneri


7 Nisan
E-Ticaret Yarışında Önde Olmanızı Sağlayacak 4 Öneri

E-ticaret sitesi olan herkesin tek bir amacı var daha çok kişiye satış yapmak. Size e-ticaret satışlarınızda öne geçirecek dört altın öneri....

07.04.2019 | Firmalar | Rehber.com.tr

Dijitalleşen dünya da ekonominin itici gücü olarak adlandırılan E-Ticaret hızla büyümeye devam ediyor. TÜSİAD verilene göre 2020 yılında ülkemizde 62 milyon kişi internet üzerinden işlem yapıyor olacak. İnternet penetrasyonu bu kadar hızlı olurken doğal olarak E-Ticaret içinde aynı şeyleri söyleyebiliriz.

E-Ticaret Nedir? E-Ticaretin Avantajları Nelerdir?

Perakende sektörü şuan internet üzerinden 20 milyar TL seviyelerinde bir satış rakamına ulaşmış ve hızla 50 Milyar TL seviyelerine doğru gidiyor.

Pazar bu kadar yüksek cirolara ulaşmışken neden bende bu dünyanın içerisinde faliyet göstermiyorum diye kendi kendinize sorgulamış olabilirsiniz ya da bende aynı pazarda satış yapıyorum ancak belirtilen rakamlar yalan diyor düşüncesine kapılabilirsiniz.

Evet E-Ticaret hızla büyüyen ve satış potensiyeli yüksek bir alan ama yapmanız gerekenler var. Çok ciddi oyuncular mevcut aynı şekilde yine büyük Global pazar oyuncularına Türkiye piyasasına giriş yapıyor. Milyar dolar cirolu devlerle rekabet etmek mümkün değil ama yapabilecekleriniz var.

dikey e-ticaret

Dikey E-Ticarete Odaklanın

Pazaryerleri haricinde çok geniş kategori ile internet üzerinden ürün satışı yapmak oldukça zor. Müşteri ürüne odaklanamaz satış zorlaşır, siz ürün kontrolünü sağlayamazsınız maliyet artar yine satış zorlaşır.

Dikey olarak yani tek bir kategoride hizmet vermek hatta daha dar bir kategoride hizmet vermek E-Ticaret için günümüzde en mantıklı adımdır. Örneğin süpermarket kategorisi hızla büyüyor, rekabette pazarın büyüme hızıyla birlikte doğal olarak artıyor. Kategoriyi biraz daha daraltabilir ve daha dikey bir şekilde hizmet verebilirsiniz. Bu taze meyve sebze satışı olabilir ya da balık ve et ürünleri gibi.

10 km lik bir alanda yüzlerce market, manav ve kasap bulunuyor. Kaç tanesi online olarak satış yapıyor ve aynı gün teslimat hizmeti sunuyor, belki bir ya da iki belkide hiçbiri online olarak hizmet vermiyor. Kategorinize göre kendi pazar analinizi yaparak başlamak ya da mevcut hizmetinizi şekillendirmek ulusal çapta satış için önemlidir.

Verdiğimiz örnek biraz yereldi sizin bu kadar derin olarak faliyet göstermeniz tabiki gerekmiyor ancak satış yaptığınız ürün grubunun odak bir noktada olması rekabet ve büyümeniz için oldukça önemlidir.

keşfedilmemiş pazarlar keşfedin

Keşfedilmemiş Pazarlar Keşfedin

Özellikle ülkemizde yatırım alan ya da büyük paralar kazanan internet projeleri çok çabuk klonlanıyor. En temiz örnek moda sektöründe Markafoni ve Trendyol popülerliği başladı peşinden yüzlerce moda sitesi ortaya çıktı, sonuç hüsran. Kitleyi kapan kaptı ve yoluna devam ediyor.

Bu şekilde ısrarcı olmanın anlamı yok, tabiki olabilir ancak yeni alanlar keşfetmek var olmak ve para kazanmak için oldukça ciddi bir adımdır.

Abonelik Modeline Sıcak Bakın

Müşteriyi geri kazanma konusunda neler yaptınız neler ama sonuç yok değil mi. Abonelik satış modeli işte buna kalıcı bir çözüm üretmiş, aynı müşteriye belirli aralıklarla hiç bir reklam maliyeti olmadan ürün satıyorsunuz.

Dollar Shave Club, abonelik E-Ticaret modelini en iyi uygulayan girişimlerden bir tanesi. Yakın bir tarih içerisinde Unilever tarafından tam 1 milyar dolar karşılığında satın alındı.Siteyi incelerseniz vay anasını diye tepki vermeniz doğal, çünkü sadece Tıraş ürünleri satışı yapıyor ve satışı yapılan ürün sayısıda çok az. İşte dikey E-Ticaret örneğinde bundan bahsettik tek bir noktaya odaklanın.

Sadece Dollar Shave Club, Abonelik modelini başarılı bir şekilde uygulamış Chewy.com gibi çok çeşitli siteler mevcut.

abonelik modeli

Farklılaşın

Kullanıcı deneyimini hiçbir şekilde kusursuz bir düzene oturtamazsınız. Sadece kullanıcı deneyimi için birşeyler yapmanız bile size sürekli yenilik katacaktır.

Ürünlerinizi farklılaştırın, sitenizi farklılaştırın, satış kanallarınızı çeşitlendirin ve buna benzer adımlarla teknolojinin peşinden gidin.

Son Söz

Sadık müşteriler yaratmak E-Ticaret siteleri için çok önemli hale geldi. Sürekli olarak fiziksel mağazalar artık dijitalleşiyor ve online dünyaya merhaba diyor. Mevcut müşterileriniz için alternatif  mağazalar ortaya çıkıyor. Sizinde müşterilerinizi kaybetmemeniz mevcut cironuzu korumanız ve düzenli artırmanız için güçlü bir iş planı oluşturmanız gerekiyor. Lütfen E-Ticaret‘te başarı elde etmek için yenilikçi bir stateji oluşturmaya özen gösterin.

Konu ile ilgili ilave etmek istediğiniz kısım varsa veya tecrübelerinizi yorum kısmından bizlere yazabilirsiniz. Bu değerli bilgilerin daha çok kişi tarafından özellikle de dostlarınız tarafından da öğrenilmesi için hemen şimdi paylaşın. Unutmayın, PAYLAŞMAK MUTLULUKTUR.

Gelecek İnternette, Firmaların Geleceği E-Ticarette


Etiketler: E-Ticaret Yarışında Önde Olmanızı Sağlayacak 4 Öneri