Blog


20 Ekim
E-Ticarete Yeni Başlayacaklar İçin Sanal Mağaza Kurulum Rehberi

E-Ticarete Yeni Başlayacaklar İçin Sanal Mağaza Kurulum Rehberi

20.10.2017 | Genel | Mehmet ÖZDEMİR

E-Ticarete başlamayı düşünen veya nereden, nasıl başlayacağını bilemeyenler için işte  yapılması, karar verilmesi gerekenler listesi. Eğer bunların hepsine evet cevabı verebiliyorsanız hiç vakit kaybetmeden hemen e-ticaret sitenizi açın. Yok eğer bazı sorulara hayır cevabı veriyorsanız acele etmeyin. Hayır verdiğiniz maddeleri evet cevabı verecek şekilde yeniden düzenleyin. Başlangıçta önemsiz gibi görülen, şimdilik bir başlayayım da daha sonra düzeltirim diyebileceğiniz maddeler var ise kesinlikle şimdi düzeltin öyle başlayın. İnanın bazen geri dönüşü olamayabiliyor. İşte maddeler;

Sanala mağazanız üzerinden hangi ürünleri satacağınıza karar verdiniz mi?

Satacağınız ürünlere yönelik Pazar araştırması yaptınız mı?

Alan adınızı aldınız ve hosting düzenlemesi yaptınız mı?

Kendi yazılımınız üzerinden veya e-ticaret paket programı ile ilerlemeye karar verdiniz. Seçtiğiniz e-ticaret altyapı çözümünü test ederek emin olunuz

Ürünlerinizin fiyat stratejisini belirlediniz mi?

Ürünlerinizi kategorilere ve alt kategorilere göre düzenlediniz mi?

Ürün içeriklerini açıklayıcı ve düzenli olarak yazdınız mı?

Hangi ürünlerde kargo bedava seçeneği olacağına karar verdiniz mi, içeriklere bunu eklediniz mi?

Ürün fotoğraflarını düzenlediniz mi?

Ürünlerinizi sanal mağazanıza yüklediniz mi?

SSL sertifikası aldınız mı?

Üye gizlilik bilgileri ve mesafeli satış sözleşmenizi düzenlediniz mi?

Sanal pos almak için bankalarla iletişime geçtiniz mi?

İade ve değişim prosedürlerinizi düzenleyip sanal mağazanıza koydunuz mu?

Çalışacağınız kargo şirketinizle anlaşmanızı yaptınız mı?

Tüm ürünleriniz vergiye tabi mi? Vergiler ve kargo ücreti ürün tutarına ekleniyor mu?

Depo lojistik ve kargolama prosedürlerinizi düzenlediniz mi?

Müşterilerin sorularına hızlı ve anında yanıt verebilmek için müşteri ilişkileri bölümüne bir eleman tahsis ettiniz mi?

Sanal mağaza lansman kampanyasına karar verdiniz mi?

İlk aşamada bütçeniz doğrultusunda kullanacağınız e-pazarlama yöntemleri doğrultusunda hazırlıklarınızı yaptınız mı?

Çevrenize ve eski müşterilerinize sanal mağazanın açılışını duyurmak için e-bülteninizin tasarımı ve gönderilecek kişi listesi hazır mı?

Sanal poslara yönelik kredi kartı testlerini yaptınız mı?

Tüm kargo ve kredi kartı anlaşmalarınızla ilgili alternatifleri ana sayfanıza eklediniz mi?

Sanal mağazanızın güvenliği ile ilgili bilgileri ana sayfanızda belirttiniz mi?

Ana sayfa tasarımını kullanılabilirlik kurallarına göre mi yaptınız?

Markanızı ve ürünlerinizi görünür ve anlaşılır şekilde mı sanal mağazanıza koydunuz?

Sanal mağazanız açıldığında var olan insan kaynağınız işinizin sürdürülebilirliği açısından yeterli mi?

Bac-up planlarınız var mı? Açıldıktan 3 gün sonra sitede bir yavaşlama veya güvenlik ayarlarıyla ilgili bir problem söz konusu. Sorunu hangi iş ortaklarınızla iletişime geçerek çözeceğinizi biliyor musunuz?

Kaynak: e-ticaret - satışta Tsunami Etkisi