E-Ticarette İade ve İptal Oranları Nasıl Azaltılır?


18 Nisan
E-Ticarette İade ve İptal Oranları Nasıl Azaltılır?

Ürün iadeleri ve iptalleri, e-ticaret firmaları için oldukça maliyetli bir işlem. Ürün iade oranının azaltılması için dikkat edilmesi gereken noktaları inceledik...

18.04.2021 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

E-ticaret işi yapan satıcıları için en fazla mali kayıp yaşatan bir ürünün iadesi ve iptalini istenmesinden dolayı oluşmaktadır. İade ve iptaller, kazanılan geliri kaybettirmekte ve kargo giderleri ve müşteri memnuniyetsizliği sebebiyle uzun zamanda büyük kazanç kayıplarına sebep olmaktadır.

İade ve İptal Sebepleri Neler Olabilir?

Ürününüzün iade veya iptali söz konusu olduğunda müşterilerinizin neden son aşamada vazgeçtiğiyle ilgili nedeni öğrenmelisiniz. Araştırmalar sonucunda iade ve iptal nedenleri şu şekildedir;

  • Yanlış ürün gönderimi
  • Yanlış beden gönderimi
  • Hasarlı ürün gönderilmesi
  • Ürünün açıklamalara uygun olmaması
  • Ürünün müşterinin gözünde beklentisini karşılamamış olması

Müşterilerin ürününüzü iade ve iptal edilmesinin sebepleri bunlar olabilir. Ürünlerinizin iade ve iptalini azalmak için belirli süreçler vardır. Bunları iyi bilmeli ve ürünlerinizi bu aşamalara uygun olarak hazırlayarak müşterilerinize sunmaya özen göstermelisiniz.

E-Ticarette İade ve İptal Oranları Nasıl Azaltılır?

Kalite Kontrol Aşamalarını İşletme

Ürünlerinizi müşterilerden dolayı iade ve iptal edilmesinin sebepleri, hasarlı ürün, yanlış ürün, yanlış bedenli ürün gönderilmesinden dolayı olmaktadır. Tüm bu sorunların kalite kontrol aşamalarında yeterli seviyede olmadığından kaynaklanmaktadır. Bu da ürünleriniz müşteri tarafından geri iade edilmesine neden olmaktadır. Bu yüzden kalite kontrol aşamasını iyi bir şekilde yapmanız gerekmektedir.

Ürünün Ayrıntılı Fotoğrafını Vermek

E-ticarette, iade ve iptal yaşanmasının temel sebeplerinden biri de ürün hakkında ayrıntılı bilgi verilmemesinden kaynaklanmaktadır. Sitenize yüksek çözünürlükte fotoğraflar koyduğunuzda ürünü almak isteyen müşteriler tarafında fotoğraflar aracılığıyla ürünün kalitesini anlayacak ve ürünün beklentiye uygun olup olmadığına karar verecektir. Böylece, beklentiye uygun olan ürünlerin satın alındığında iade ve iptal sorunları ortadan kalkacaktır.

Ürün Açıklamalara Uygun Olmalı

İade ve iptal sorunlarını ortaya çıkaran sebeplerden biri de gönderilen ürünün açıklamalardaki gibi olmayışıdır. Bu sebeple ürünleriniz açıklamalarda bulunan ayrıntıları içermelidir. Eğer ürünün iade ve iptal sürecine girmesini istemiyorsanız, ürününüzü ayrıntılı olarak açıkladığınız metinde hangi derecede nasıl yıkanması gerektiği, nasıl bir kumaştan yapıldığı hakkında doğru ve yeterli bilgiyi içermelidir. Bu sayede ürününüz iade ve iptal gibi sorunlarıyla karşılaşmamış olur.

Ürünü Zamanında Teslim Edebilmek

Müşterilerin iade ve iptal yapmalarının başka bir sebebi ise ürünlerin zamanında teslim edilmemesidir. Bu durumda müşteri tarafından güvensiz ve memnuniyetsiz bir fikir oluşacaktır. Bu gibi durumlarla karşılaşmamak adına müşterilerinizin size olan güvenini sağlamak için belirtmiş olduğunuz kargo gününde ürününüzü teslim etmeye çalışın. Kargo sürecinde, yaşanan sorunlar varsa bu süreci takip edin ve müşterinizi bilgilendirin.

Ürün Paketlemede Özenli Olma

E-ticarette iade ve iptalleri azaltabilmek için ürün paketlemelerinize özen gösterin. Ürünler güzel bir şekilde paketlenmediği takdirde hasar görebilmektedir. Bu da müşterilerin eline zarar görmüş bir ürünün geçmesine sebep olmaktadır. Bu sebeplerden dolayı ürün iadesi ve iptalinin olmasını istemiyorsanız kargo paketleme sürecinde dikkatli olmalısınız. Ayrıca kargo entegrasyonu ile e-ticaret desteği alarak işinizi daha kolay hale getirebilirsiniz.