Firma Web Siteniz İçin 5 Ücretsiz Seo İpucu


1 Haziran
Firma Web Siteniz İçin 5 Ücretsiz Seo İpucu

Açılan web sitelerinin birinci amacı arama motorlarında üst sıralara çıkmak. Üst sıralarda çıkmak için yapılan çalışmalara seo çalışması deniyor. Bu makalede çok kolayca uygulayabilceğiniz 5 kolay seo çalışması hakkında bilgi verdik....

01.06.2019 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

Web sitesi olan herkes ister ki benim sitem arama sonuçlarında ilk sırada çıksın. Her işte olduğu gibi bu amacında gerçekleşmesi için çalışmak gerekiyor, emek gerekiyor. Yani öyle siteyi açayım içeriği gireyim benim işletmem, benim web sitem arama motorlarında ilk sırada çıksın düşüncesi bir hayalden öteye geçmez. Sitemizin Google başta olmak üzere arama motorlarında ilk sayfada, ilk sırada çıkması için biliyorsak biz, bilmiyorsak da işinin ehli olan kişiye seo çalışması yaptırmalıyız. Seo çalışması yapan kişiye de seocu deniyor.

seo nedir

Seo Çalışması nedir?

Seo çalışması Google başta olmak üzere Yandex, Bing gibi arama motorlarının sitemizin ve içeriğinin kullanıcıların yapmış olduğu aramalara karşılık gelmesi ve arama yapan kişiye ilk sırada gösterilmesi için yapılan çalışmalara denir. Her arama motorunun kendine has kriterleri vardır. Yani her arama motoruna uygun çalışma yapmak gerekir. Her ne kadar bazı kriterler mantıken benzerlik gösterse de özünde farklıdır. Ülkemiz de %95 gibi yüksek oranla Google arama motoru kullanıldığından seo çalışması denilince akla Google için yapılan çalışma gelmektedir. Arama motorları haksız rekabet olmaması için bu kriterlerini gizli tutmaktadır. Seo çalışması yapan kişiler Google’in kriterlerinin 200 civarında olduğunu söylemekte. Bu kriterlerin zaman içerisinde tahmin edilip manüple edileceğinden arama motorları algoritmalarını sürekli değiştirmektedir. Önceleri bu algoritma değişiklikleri belli zaman aralıklarında olsa da günümüzde yapay zeka sayesinde bu algoritma değişikliklerinin anlık olarak yapıldığını düşünmekteyim.

İlk Sayfa Garantili Seo

Sürekli aynı şeyleri yaparak farklı şeyler beklemek aptallıktır derler. Onun için arama motorlarında üst sıralarda çıkmak için farklı şeyler denemelisiniz ve yapmalısınız. Çünkü herkes aynı şeyleri yapıyor ve aynı sonucu bekliyor. Ama şu bakımdan şanslısınız ve bu şansınızı avantaja çevirebilirsiniz. Nedir bu avantaj diye soracak olursanız ülkemizde çoğu firmanın web sitesi yok. Olanların da ya sitesi mobil uyumlu değil yada sürekli güncellenmiyor. Firma sahipleri web sitesinin güncellenmesi için yada seo çalışması için uzmanlık gerektirdiğini düşünüyor. Özünde seo çalışmasının belli bir uzmanlık gerektirdiği doğru olsa da aşağıda yazacaklarımızı uygulamanız halinde sitenizin bir çok rakibinize göre daha üst sıralarda çıkacağının garantisini verebilirim. Garanti verirken de şu hususun göz önünde bulundurulmasını rica edeceğim. Bünyesinde sitesinin üst sıralarda çıkması için teknik ekibi olan, sürekli seo çalışması yaptıran büyük firmaların üstünde çıkmanız çok da kolay olmayacaktır. Bunun için işinde uzman bir seocu ile çalışmanızı öneririm. Eğer ki sitemize seo çalışması yaptırmak isterseniz sitemizin SEO ve SEM Hizmetleri kategorisini ziyaret ederek alanında uzman seo firmalarını görebilirsiniz. Aşağıda anlatacaklarımız sor çalışmalarında,

  • Site içi seo çalışması

  • Site Dışı Seo Çalışması

  • Teknik Seo Çalıması

gibi isimlerle isimlendirilse de kafanızın karışmaması için anlatımda böyle bir ayrıma gidilmedi.

Kolay ve Etkili Seo Teknikleri Nelerdir?

1-Sitenizin Title yani başlıklarını çok özenli bir şekilde doldurun. Sitenizin title alanlarını düzenlemeniz için yönetim panelinde ilgili alanların olduğunu varsayıyorum. Sitenizde var olan bütün sayfaların, ürünlerin title’lerinin birbirinden farklı, sektörünüzde alakası olan ve içeriğinizle uyumlu olan kelimelerden oluşmasına dikkat edin. Title alanı 75 karakteri geçmemesine dikkat edin. Ürün title alanlarının genel ifadelerden ziyade ürünü en iyi ifade eden kelimelerden oluşmasına dikkat edin. Örneğin ayakkabı üzerine sitenizin olduğunu, ekleyeceğiniz ürünün de çocuk ayakkabıları kategorisinde olacağını ve renginin de kırmızı olduğunu, markasının da Nike olduğunu var sayalım. O zaman başlığımızı Kırmızı Renkli Nike Çocuk Ayakkabısı diye yazmamız daha doğru olur.

title kullanımı

2-Sitemizde ki tüm sayfaların arama motorları tarafından bilinmesi için sitemizde olan bir kod parçacığı bulunur. Bu kod parçacığına meta Açıklama veya Description denir. Bu kod parçacığının yönetim panelimizden düzenlenebilir olması gerekir.  Bu kısım 130 karakteri geçmemesi gerekir. Bazı seocular bu sayının 160 olduğunu söylese de mobil görünümde Google ilk 130 karakteri gösterdiğinden açıklamanızın bu sayı aralığında olmasında dikkat edin. Bir arama motoru sitenize geldiğinde geldiği sayfa hakkında ne ile ilgili olduğunu bilmesi, tanışması gerekir. Bunu günlük hayatta bir kişiyi başka bir kişiye tanıştırmak gibi düşünün. O kişiyi nasıl tanıştırsak tanıyan kişi o kişiyi öyle hatırlar. Çoğu kişi sitesindeki bu meta açıklama alanlarını ya doldurmuyor yada hep aynı açıklamaları giriyor. Siz sitenizdeki bütün meta alanlarını ait oldukları içeriğe uygun şeklide doldurarak bunu avantaja çevirebilirsiniz.

desvription kullanımı

3-Günümüzde insanlar artık çok okumayı sevmiyor. Daha çok görselliğe önem veriyor. Böyle olunca da sitemizde kullandığımız görseller çok büyük önem arz ediyor. Bir çok kişi sitesinde kullandığı görselleri hazır kullanıyor. Yani ya Google de aratıyor yada başka bir siteden alıyor. Tavsiyemiz ürününüze ait görselleri hazır kullanmayın. Kendiniz çekmeye çalışın. Bu iş için profesyonel fotoğraf makineleri gerekiyor diye düşünmeyin. Sahip olduğunuz cep telefonları bu işi fazlasıyla yapacaktır. Bazı yardımcı uygulamalarla da ektiğiniz bu görselleri iyileştirdiğinizde profesyonel makinelerle çekilmiş fotoğraflara sahip olmanız çok zor değil. Ürün görsellerinizi bir kaç farklı açıdan kullanıcıya fikir verecek şekilde çekin. Çekmiş olduğunuz görseli çektiğiniz makine yada cep telefonu belli bir mantıkla isimlendirir ve hafızaya o isimle kayıt eder. Örneğin DSC_1098.jpg gibi. Siz siz olun sitenize ekleyeceğiniz görseli bu isimle eklemeyin. Çektiğiniz görsel kırmızı Nike Çocuk Ayakkabısı ise sizde bunu kirmizi-nike-cocuk-ayakkabisi.jpg olarak kayıt edin. Bu eklemiş olduğunuz görselin arama motorlarının görseller kısmında üst sıralarda yer almasını sağlar. Buda siteniz artı trafik kazandırır.

web sitesinde görsel kullanımı

4-Sitemize zamanla onlarca sayfa ekleriz. Öyle zaman gelir ki bu eklediğimiz sayfaları biz bile unuturuz. Ama üst sıralarda çıkmak için unutmamamız gerekiyor. Eklemiş olduğumuz sayfa veya ürün içeriklerinde yeri geldiğinde kullanıcıya fikir vermesi için ona bazı sayfalarımızı önermemiz gerekiyor. Buna iç linkleme deniyor. Yine önceki örneğimizden gidecek olursak sattığımız çocuk ayakkabısının pembe modeli de varsa Kırmızı Nike Çocuk Ayakkabısı sayfasının içeriğini girerken Pembe Nike Çocuk Ayakkabısı sayfasının linkini eklememiz gerekiyor. Bu sayede kullanıcı sitemizde daha çok dolaşacak, karar vermesi daha kolaylaşacak sitemizden ayrılmadan başka alternatifleri görmüş olacak. Onun için içeriklerinizde varsa ilgili sayfanız bunlara mutlaka yer verin.

iç linkleme

5-Her site de olan ama çok kullanılmayan bir alan vardır. Blog sayfası. Sitenizin blog kısmını çokça kullanın. Satmış olduğunuz ürünlerin kullanımı, dikkat edilecek hususlar veya pratik bilgiler gibi bilgiler verin. İnsanlar sitelere sadece bir şeyler almak için gelmez. Bazen bazı şeyleri araştırmak için gelir. Örneğin çocuğuna çocuk ayakkabısı almak isteyen bir ebeveyn çocuk ayakkabısını almadan önce araştırmak isteyebilir. Arama motoruna da “Çocuk ayakkabısı alırken nelere dikkat etmek gerekir” gibi arama yazıp varsa sizin böyle bir içeriğiniz arama motoru bu kişiyi sizin blog sayfanıza getirecektir. O kişi belki de sizin bu içeriğinizi beğenecek ve bunu sizin sitenizden alacaktır. Ürün veya hizmet satıyor olun sitenizde mutlaka ürün veya hizmet açıklamalarından çok kullanıcıya bilgi veren blog sayfanız olsun. Bu kısımda ürünlerle ilgili pratik bilgileri, dikkat edilecek hususları, kullanıcıların bu ürün veya hizmetle ilgili yorum veya tecrübelerini yayınlayın. Bu hem sitenize trafik kazandıracak hem de sizin dürüst bir firma olduğunuz kanaatini oluşturacaktır.

blog sayafası

Seo İle İlk Sayfaya Yükselin

Yukarıda anlattığımız hususlar sitenizin teknik seo yapısına uygun mobil uyumlu bir web sitesi olduğunu varsayarak anlatıldı. Firmanıza mobil uyumlu web sitesi oluşturmak veya var olan sitenizi mobil uyumlu web sitesine dönüştürmek isterseniz Rehber.com.tr site oluşturucu ile bunu kolayca yapabilirsiniz. Rehber.com.tr ile web sitesi oluşturmak için teknik bilgi sahibi olmanıza gerek yok. Üyelik bilgilerinizi girer girmez web siteniz anında oluşturulur. Hem de ücretsiz olarak. Sizde firmanız için ücretsiz web sitesi oluşturmak isterseniz aşağıdaki Linke tıklayın.

Ücretsiz web sitesi oluştur.

Bunların haricinde yapılacak bir çok seo çalışması daha var. Ama bir firma web sitesinde en önemli seo kritelerinin bunlar olduğunu düşünüyoruz. Sizde sürekli yeni yöntemler deneyerek kendi seo tecrübenizi oluşturabilirsiniz. Web sitenizin Google de çıkması ile ilgili aşağıdaki makaleyi de okumanızı tavsiye ederiz.

Web Sitem Ne Zaman Google da Çıkar?

2019'da Daha İyi SEO Performansı İçin Site Hızınızı Artıracak 12 İpucu


Etiketler: Firma Web Siteniz İçin 5 Ücretsiz Seo İpucu #seo #websitesi #frmawebsitesi #seoipucu