Firmalar Hangi Sosyal Medya Sitelerini Kullanmalı?


30 Mayıs
Firmalar Hangi Sosyal Medya Sitelerini Kullanmalı?

Sosyal medya da tüm firmaların olmaları gerektiğini vurguluyoruz. Çünkü gelecek dijitalle şekillenecek. Bu günden oralarda yerinizi alırsanız o kadar avantajlı duruma geçersiniz. Firmalar için dijital mecralardan biride sosyal medya siteleridir....

30.05.2018 | Firmalar | Rehber.com.tr

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal medya tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir. İnternet teknolojilerinin ilk zamanlarında tek yönlü bir trafik vardı. Yani ziyaret edilen site size bir bilgi sunardı. Bu bilgiye yönelik sizin bir geri bildirimde bulunmanız mümkün değildi. Ama özellikle web 2.0 teknolojilerinin gelişmesi ile web siteleri ile ziyaretçi arasındaki iletişim durağandan aktif duruma geçmiştir. Yani bir web sitesinin size sunmuş olduğu bir bilgi, görsel veya videoya ziyaretçide duygu ve düşüncesini belirtebiliyor. Bu duygu ve düşünce paylaşılan görsel yada bilgiyi beğenme, beğenmeme, olumlu-olumsuz yorum yapma, puan verme, katkıda bulunma, paylaşma gibi anlık durumunu belirtebiliyor.

İnsanların duygu ve düşünceleri, öğrenme şekilleri, algılama şekilleri farklı farklıdır. Bu farklılıklardan dolayı her duyguya hitap eden siteler açılmaya başlamıştır. Bu siteler açılış amacı itibariyle sadece tek bir duyguyu baz almışlardır. İnsanların sadece fotoğraf görmek istediklerini düşünmüş ve sadece fotoğrafların olduğu site açılmıştır. Yada insanların sadece video izlemek isteyebileceği düşülerek sadece videoların olduğu web sitesi açılmış. Veya insanların anlık olarak tanığı insanlara anlık durumunu anlatan görsel, yazı ve fotoğraf yayınlayabildikleri siteler açılmıştır. Ve bu sitelerin sayısı günden güne artmaktadır. Ama günümüzde en çok bilinen sosyal medya mecraları Facebook, Twitter, Linkedin, Snapchat, Youtube, Pinterest, G Plus, Gmail, Instagram, Pinterest siteleridir.

Sosyal Medya Sitelerinin Firmalara Avantajları

Sosyal Medya Sitelerinin Firmalara Avantajları Nelerdir?

  • Firmalar ürün ve hizmetlerini daha geniş kitlelere duyurma imkanı verir. Günümüzde artık insanlar almak istediği bir ürünü ve hizmeti önce internetten araştırıyor sonra karar veriyor. Bu araştırma mecralarından biride sosyal medya siteleri oluyor. Ürün ve hizmetlerinizi kendi web sitenizin haricinde bu mecralarda da tanıtırsanız daha çok müşteri bulma imkanınız olur.
  • Sosyal medya mecralarında yer almak müşterilerinizle hızlı iletişim kurmanızı sağlar. Bir kişi sizin web sitenizin adresini bilmiyor olabilir. Bu durumda ilk araştıracağı yer sosyal medya mecraları olacaktır. Yapılan bir araştırma bir insan elindeki telefonla ortalama 10 kere sosyal medya hesaplarına bakmakta. Bu sayı gençlerde 20. Üstelik ülkemizde 59 milyon mobil kullanıcı olduğu düşünülürse ve bu mobil kullanıcıların en az bir tane sosyal medya hesabı olduğu göz önünde bulundurulursa müşterilerle iletişimin ne kadar kolay ve hızlı olduğu anlaşılabilir. Müşterilerin hızlı iletişim kurma isteğine karşılık firmaların sürekli sosyal medyada aktif olarak beklemeli, gelen iletişim taleplerini hızlı bir şekilde cevaplandırmalıdır. Aksi takdirde bu durum onlar için iletişime kapalı firma algının oluşmasına sebebiyet verebilir.
  • Hangi ürün veya hizmeti sunuyor olalım ürün geliştirmesi ve pazarlaması için müşterilerimizin geri bildirimlerine muhtacız. Kısa zamanda müşterilerden ürün veya hizmetimizle ilgili geri bildirim alabileceğimiz en etkili yöntem sosyal medya mecralarıdır. Müşterilerinin duygu ve düşüncelerine önem vermeyen firmalar yok olmaya mahkumdur.
  • Satmış olduğumuz ürün veya sunmuş olduğumuz hizmetin beğenilip beğenilmediğini, kaç kişinin baktığını, kaç kişinin yorum yaptığı istatistiği yolumuzu belir. Bu istatistikleri anlık olarak alabileceğimiz mecra sosyal medya mecralarıdır. Hizmetlerimizi geliştirme ve daha iyi hizmet verme adına bu istatistikler için sosyal medya da yer almalısınız.
  • Geliştirmiş olduğunuz bir ürünü, bir hizmetin duyurusunu klasik yöntemlerin yanı sıra sosyal medya sitelerinde daha kısa zamanda daha hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.

Hangi Sosyal Medya Mecrasında Yer Almalıyım?

Sayısı günden güne artan bu sosyal medya sitelerinin hangisinde olmalıyım? Soru akla gelecektir. Bu sorunun cevabını verecek olacak firma olarak sizsiniz. Onun için markanızın hedef kitlesini ve müşterilerinizin nelerden hoşlandığını, rakip firma takipçilerinin aktif olarak hangi mecralarda yer aldığını belirlemeniz gerekiyor. Firma olarak bütün sosyal mecralarda olmanıza gerek olmayabilir. Zaten bu zorda olabilir. Sattığınız ürün veya hizmetin durumuna göre müşterilerinizin en çok hangi mecrada olduğunu tespit ettikten sonra zaman kaybetmeden hemen bir işletme hesabı oluşturun. Ama bazen sattığınız ürün veya hizmetten dolayı birden fazla sosyal medya mecrasında olmanız gerekebilir. Bunu tek başına yapamam diyorsanız ya eleman çalıştırın ya da sosyal medya ajansından hizmet satın alın.

Firmaların Olması Gereken Sosyal Medya Siteleri

Firmaların Olması Gereken Sosyal Medya Siteleri

Facebook, bana göre bütün firma ve işletmelerin olması gereken mecraların başında gelmektedir. Şu an dünya üzerinde Facebook sitesinin 2 milyardan fazla kullanıcısı var. Ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya mecrası. Zaman içerisinde orta yaş kesimin Facebook üzerinde artmasından dolayı gençler yavaş yavaş bu mecrayı terk etse de bir firmanın ürünlerini pazarlayabileceği, hizmetlerini anlatabileceği en büyük mecradır. Burada hesap oluştururken firmaların en çok yaptığı yanlış şudur. Hesap türü olarak şahıs hesabını seçmeleri. Oysa bir firma hesap oluştururken şahıs hesabı değil, Facebook Business işletme hesabı oluşturmalıdır.

Twitter, ülkemizde en çok kullanılan hesaplardan biridir. Ülkemizde şu an bu mecra daha çok gençler tarafından kullanılmaktadır. Bu mecrada işletme hesabı oluşturarak gündeme dair veya ürünlerinizle ilgili yapacağınız etkili tanıtımlar genç kesimin dikkatini çekecektir. Özellikle genç kesime hizmet veren firmaların mutlaka Twitter hesabı olmalıdır.

İnstagram, ağırlıklı olarak görsellerin paylaşılması için açılan bu günümüzde en büyük Pazar yeri halini aldı. Hangi sektörde olursanız olun instagram da mutlaka hesabınız olsun. Burada etkili görsellerle takipçilerinizin dikkatini çekip satışa dönüştürebilirsiniz veya ürünlerinizin etkili görsellerini paylaşıp online satış yapabilirsiniz.

Youtube, Her firmanın olmazsa olmaz sosyal medya kanallarından biride bu sitedir. Site video izleme sitesidir. Firmanıza ait ürün veya hizmetlerin görsellerinden  slayt oluşturup burada paylaşabilirsiniz. Ayrıca ürün ve hizmetlerinizle ilgili faydalı videolarda oluşturarak daha fazla takipçi kazanabilirsiniz. Ne kadar çok takipçi o kadar çok müşteri olma ihtimali demektir.

Pinterest, Bu site ağırlıklı olarak görsellerin paylaşıldığı bir sitedir. Özellikle görsellerin olduğu sektörlerin mutlaka burada da aktif hesabı olmalıdır. Bana göre bütün sektörlerin görsellere ihtiyacı vardır. Burada yapacağınız etkili görsel paylaşımları size yeni takipçiler kazandırıp marka bilinirliğinize katkı sağlayacaktır.

G Plus, Google firmasının Facebook benzeri geliştirmiş olduğu sosyal ağ mecrasıdır. Firmanıza ait ürün ve görselleri mutlaka burada da paylaşın. Bu mecradan da marka bilinirliğinizi artırabilir yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Ayrıca bu ağın Google firmasına ait olmasından dolayı web sitenizin aramalarda üst sıralara çıktığı söylenmektedir. Bana göre bir firmanın mutlaka G Plus hesabı olmalı.

Snapchat, kullanıcıların fotoğraf çekebildikleri, video çekebildikleri, bunların üzerine not ekleme imkanı olan ve tüm bunları belli bir süreliğine paylaştıkları (1-10 sn.) bir sosyal mesajlaşma platformudur. Bu platformu günümüzde daha çok gençler kullanmaktadır. Özellikle genç kesime hitap eden ürün ve hizmet satan firmaların mutlaka kullanması gereken mecradır. Buralarda yapacağınız paylaşımlar genç kesimin dikkatini çekecek ve size potansiyel müşteri olarak geri dönecektir.

Bütün bu anlatılardan sonra sosyal medya mecralarında bulunmak tıpkı firma web sitesi açmak gibi firmalar için bir tercih değil zorunluluktur. Onun için firmaların bu gerçeğin farkına varması ve zaman kaybetmeden sosyal medya mecralarında yer almalıdır. Sosyal medya mecralarının sayısının çok olması gözünüzü korkutmasın. Zaten işlere zor yetişiyorum, bunlara nasıl zaman ayırırım? diye düşünebilirsiniz. Ama yukarıda da dendiği gibi hedef kitlenizin en fazla olduğu bir tane mecrayı belirleyip en az bir mecrada işletme hesabınız olsun. İnanın başlarda zor gelse de alıştıkça ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz. Şu bir gerçek ki sosyal medya da olma gerekliliğini fark eden ve ona göre pozisyon alan firmalar pozisyon almayan firmalara göre daha avantajlı olacaktır.

Makale ile ilgili eksik gördüğünüz, düzeltilmesini istediğiniz, ilave etmek istediğiniz kısmı yorum kısmından yazarsanız sevinirim. Paylaşmak mutluluktur. Mutlu olmak için yazıyı paylaşabilirsiniz.

İnternette görüşmek üzere.

Aşağıdaki makaleleride okumanızı tavsiye ederiz.

Firma Rehberi Nedir – 2018 Ücretsiz Web Sitesi Oluşturma

Ticaret Kanununa Göre Zorunlu Değil, Gönüllü Olarak Web sitesi Açın


Etiketler: Firmalar Hangi Sosyal Medya Sitelerini Kullanmalı?