Firmalara 2019 Yılı için Sosyal Medya Önerileri


21 Kasım
Firmalara 2019 Yılı için Sosyal Medya Önerileri

Günümüzde firmaların fiziki olarak var olmaları sosyal medyada bulunmalarıyla eş değer hale geldi. Öyleki bir firma sosyal medyada ne kadar varsa o kadar hatırlanmakta. Bir çok firma sosyal medya mecralarını doğru kullanmayı bilmiyor....

21.11.2018 | Firmalar | Rehber.com.tr

Sosyal medya bir işletme için artık hayati derece de önemli. Bir firma sosyal medya mecralarında olabildiği kadar var. Çünkü aktif olarak Twitter’ın 335 milyon, Instagram’ın 1 milyar ve Facebook’un 2.23 milyar kullanıcısı var. Yani sizin potansiyel müşterileriniz bu mecralarda zaman geçiriyor. Hal böyle olunca mükemmel kurgulanmış ve işleyen sosyal medya hesabına her işletmenin ihtiyacı var.

2018 yılının son aylarına girerken 2019 yılında sosyal medya mecralarından daha fazla yarar görebilmek için hesaplarımıza çeki düzen verme zamanı geldi. Aşağıda okuyacağınız taktikleri uygulayarak başarılı olabilirsiniz. Sektörünüz ve hedef kitlenizi göz önünde bulundurarak taktikleri uygulayın. Bir işletme için bütün öneriler geçerli olamayabilir. Ama mümkün mertebe bütün sosyal medya mecralarında olmaya ve önerilen önerileri uygulama çalışın.

Sosyal Medya Videoları Hazırlayın

1-Sosyal Medya Videoları Hazırlayın

Bu gün Türkiye de YouTube , 25.995.976 izleyici ile birinci sırada yer alıyor ve onu da 17.215.105 izleyiciyle Facebook takip ediyor. Bu sebeple video bir işletme için çok önemli. İşletmenizi, hizmetlerinizi, ürünlerinizi anlatan videolara hazırlayın ve başta Youtube ve Facebook olmak üzere bütün sosyal medya mecralarında paylaşın. Video hazırlayın deyince bir çok firma bizim doğru düzgün ekipmanımız ve elemanlarımız yok diyor. Günümüzde bir video hazırlamak için uzman olmanıza gerek yok. Sahip olduğunuz cep telefonları ile çok güzel videolar çekebilirsiniz. Ayrıca çekilen bu videoları kolayca düzenleyebilmemiz için bir sürü ücretsiz uygulama var. Bu uygulamalar sayesinde sizde çok kaliteli videolar izleyerek potansiyel müşterilerinizle paylaşabilirsiniz.

2-İçeriklerinizi Hedefleyin

Sosyal medya hesaplarınızdan yapacağınız paylaşımlar için kimleri hedeflediğinizi iyi planlayın. Yaptığınız paylaşım ile kimi hedefliyorsunuz erkeler mi bayanlar mı, 18 yaş üzeri gençler mi, çalışan erkek veya bayanlar mı. Bunun gibi daha bir çok kriter belirleyip paylaşımlarınızı bu çerçevede yapın. Böylece hem paylaşımlarınız daha hızlı amacına ulaşır hem de amacınıza daha kısa sürede ulaşırsınız.  Bu gün bir çok kişi sırf paylaşım yapmış olmak için paylaşım yapmakta. Paylaşım için herhangi bir hedeflemesi bulunmamakta. Bazen bakıyorsunuz aynı mesajı veren birden çok paylaşım yapılıyor.

3- Bütün Sosyal Medya Mecralarında Bulunur Olun

Bu gün neredeyse her sektör için bir veya birden fazla sosyal medya mecrası bulunmakta. Bazen bir sosyal medya birden çok sektörü kapsayabiliyor. Hizmet verdiğiniz sektöre göre sosyal medya platformlarını araştırıp size uygun olan bütün sosyal medya mecralarında hesaplar oluşturun ve bu mecralarda paylaşımlar yapın. Bunun yanında bilinen büyük sosyal medya mecralarında da işletme hesaplarınız mutlaka olsun. Bunu söyleyince bir çok işetme bize bir tane sosyal medya hesabı yeterli, başkasına gerek yok veya bütün mecraları yönetecek zamanımız yok diye gerekçe gösterebiliyor. Oysa günümüzde bizim zamansızlığımıza çözüm üretecek planlama araçları bulunmakta. Bir işletme günde ortalama 15 paylaşım yapmalı. Planlama araçları ile paylaşacağınız görselleri ve hangi zaman diliminde paylaşım yapılmasını belirliyorsunuz ve kaydet diyorsunuz. Bu araçlar belirlediğiniz zaman diliminde o görseli sizin adınıza paylaşıyor. Böylece zaman sorunundan kurtuluyorsunuz.

4- Mükemmel Görseller Paylaşın

Şu bir gerçek ki insanlar uzun metinler yerine ilgilerini çekecek görsellere bakmayı daha çok seviyor. Onun için bir çok firmanın yaptığı uzun metin paylaşımlarından kaçının. Bir çok firma uzun metin paylaşımları ile daha çok bilgi paylaşmak istiyor. Ama inanın insanlar uzun paragraflı metinleri okumuyor bile. Onun yerine hedef kitlenizin dikkatini çekecek görseller bulun. Anlatmak istediğiniz bilgiyi veya vermek istediğiniz mesajı görsel versin. Görsel de mümkün mertebe yazı kullanmayın, kullanmak isteseniz bile bir iki cümleyi geçmesin. Yazı kullanmanız gerekiyorsa yazı yazarken kullandığınız yazı rengi paylaştığınız görseli tonlarına uyumlu olsun, gözü yormasın. Paylaşım yaptığınız görsellere dikkat edin. Paylaştığınız görsel başka bir markaya ait olabilir veya ücrete tabide olabilir. Onun için gördüğünüz, beğendiğiniz her görseli sitenizde kullanmayın. Sosyal medya paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz görselleri ücretsiz olarak paylaşan bir çok site var. Buralardan paylaşım amacınıza uygun görseller belirleyip onları paylaşın. Ücretsiz stock fotoğraf paylaşan şu siteleri ziyaret edebilirsiniz. Canva, Unsplash, Pexels.

Trendleri Takip Edin

5-Trendleri Takip Edin

Trend herhangi bir konuda bir çok insanın eğilimi demektir. Yani ortak yaptıkları şey. İnsanlar trendlere uygun paylaşımlara daha kısa sürede tepki vermekte. Tredden kasıt bir söz, bir video bir haber, bir olay olabilir. Mümkün mertebe hizmet verdiğiniz sektör ile alakalı trendleri takip edin ve bunu sosyal medya hesaplarınızda paylaşın. Her zaman sektörünüzle ilgili trendler olmayabilir. Böyle zamanlarda geneli ilgilendiren trendleri de paylaşabilirsiniz. Trendler sayesinde daha kısa sürede daha çok kişiye ulaşırsınız. Marka olmanız daha kolaylaşır. İnsanlar tarafından daha çok hatırlanırsınız. Var olan trendleri. Google Trends, Twitter Trends.

Yukarıdaki önerileri uygulayarak sosyal medya mecralarında hem daha çok kişiye erişir hem de daha çok bilinir olursunuz.  Sosyal medyada başarılı olmak için bu sayılanların dışında yine yapılması gereken diğer ayrıntı tekniklerde var. Biz sadece en çok dikkat edilmesi gereken önerileri yazdık. Sizin başarıyla uyguladığınız sosyal medya teknikleri varsa yorum kısmından bizlere yazabilirsiniz. Böylece diğer insanlara da faydanız olmuş olur.

Umarız 2019 yılı sizin sosyal medya da mükemmel bir yıl olur.


Etketler: Firmalara 2019 Yılı için Sosyal Medya Önerileri #çevrimiçi #DijitalPazarlama #Facebookhedefkitle #İnstagram sosyalmedyatrend #twitter