Firmamı Kurdum. Dijital Pazarlama İçin Ne Yapmalıyım?


8 Ocak
Firmamı Kurdum. Dijital Pazarlama İçin Ne Yapmalıyım?

Firmasını kuran bir çok iletme sahibi isterki hemen müşteri gelemey başlasın. Dijital ortamda yer almadan, varlığınızı insanlara duyurmadan müşteri çekmeniz çok zor. Onun için dijital ortamda yer alamk isteyen firmalar için başlangıç rehberi....

08.01.2018 | Genel | Rehber.com.tr

Bin bir emek ve zahmet sonrasında nihayet firmanızı açtınız. Tabi açtınız ama kurumsallaşma adına bütün herşeyi yaptığınızı varsayarak açtınız diyorum. Bir işletmenin kurumsallaşması adına yapması gerekenler başlı başına bir makale konusu. Evet işletme açıldı. Şimdi amaç bunu çevremize tanıtmak, duyurmak. Bunun için dijital pazarlama çalışması yapmanız gerekiyor. Dijital pazarlama çok geniş bir yelpazeye yayılmış durumda. İşletmenizin çevrenizde daha fazla duyulmasını sağlayacak bir çok mecra bulunmakta. Bu bahsedeceğim aksiyonlarla cebinizden beş kuruş çıkmadan tanıtımınızı yapabileceksiniz. Unutmayın ki bu yapılanlar fazla teknik bilgi gerektirmeden yapılanlardır. Daha fazla sonuç ve daha profesyonel çalışma için bir dijital ajansla çalışmanızı öneririm.

1-Dijital Varlığınızı Yerel Listelere Ekleyin

İşletmenizi eşe dosta duyurdunuz ama tanımadığınız daha geniş kitlelere duyurabilmeniz için yerel listelere yani firma rehberlerine ekleyin. Bu gün bölgesel veya ulusal yayın yapan bir çok firma rehberi bulunmakta. Ayrıca sadece sektörünüzdeki firmaları listeleten dizinler veya rehber sitelerde var onlara da firmanızı ekleyebilirsiniz. En çok bilinen yerel isteler aşağıdakilerdir. Sizde google’da yerel rehberler veya firma rehberi şeklinde arama yapabilirsiniz. En çok bilinen yerel listeler,

  • Google My Business
  • Yandex Harita
  • Yelp
  • Mynet Fesmekan
  • Facebook
  • Yellowpages
  • Bulurum
  • Rehber.com.tr

2-İşletmeniz için hemen bir tane web sitesi oluşturun

Bir firmanın internette olmasını sağlayan en önemli bileşen web sitesidir. Sizde işletmenizi, hizmetlerinizi anlatan bir web sitesi oluşturun. Bu gün çok fazla para harcamadan web sitesi yaptırabileceğiniz mecralar bulunmakta. Bunlardan en çok bilinenleri,

  • Wix
  • Strato
  • Godaddy
  • Rehber.com.tr

Bunların haricinde daha bir çok firma daha var sizlerde küçük bir arama ile bu firmaları bulabilirsiniz. Burada oluşturacağınız web sitesinde dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var. Bunlardan en önemlisi web sitenizin mobil uyumlu olması. Web siteniz bobil cihazlardan da çok rahat bir şekilde ziyaret edilebilmeli. Ayrıca web sitenizin seo ayarlarının yapılmış olması arama motorları tarafından listelenmesine büyük katkı sağlayacaktır. Gireceğiniz içeriklerin başka sitelerden kopyalanmadan firmanızı en doğru şekilde ifade eden cümleler ile sizin tarafınızdan yazılmış olmasıda çok önem arz etmektedir. Firmanızın görselleri ne çok yüksek çözünürlükte nede düşük çözünürlükte olmalı. Çok yüksek çözünürlükte olursa siteniz geç açılacağı için ziyaretçi sayfanızı terk edecektir. Düşük çözünürlükte olursa da görsel meramını tam anlatamayacaktır.

Yerel Seo Yapın, Okyanusta Boğulmayın

Mesela siz Artvin’de mobilya satan bir firmasınız. Açtınız web sitenizi, içeriklerinizi giriyorsunuz. Tabi aklınızdan geçen hemen insanlar arama motoruna mobilya yazınca hemen ilk sırada ben çıkayım istiyorsunuz. Unutmayın bu alanda yıllardır faaliyet gösteren, içeriklerini oluşturan firmalar var. Sizin hemen o firmaların üzerinde yer almanız çok zor. Onun için bulunduğunuz bölgeyi kapsayan anahtar kelimeler ile içerik oluşturmanız daha faydanıza olur. Örneğin Artvin mobilya, Artvin mobilya firması gibi.

Ayrıca müşterilerinizden firmanızı Google haritalarda puanlamasını ve güzel yorumlar yazarak diğer insanlara fikir vermesini sağlayın.

3-İşletmenizi Google Haritalara Mutlaka Ekleyin

Müşterilerinizin firmanızı rahatça bulabilmeleri için firmanızı Google haritalara mutlaka ekleyin. Yapılan bir araştırmada dijital ortamda ziyaret edilen her iki firmadan biri fiziksel olarakta ziyaret ediliyor. Bu kadar önemli yani.

4-İşletmeniz İçin sosyal medya Hesapları Açın

Bu gün içeriklerine göre onlarca sosyal medya mecraları var. Ama bunlardan firmalar için en önemlisi facebook ve instagram. Facebook üzerinden firma sayfası açarak hizmetlerinizi, ürünlerinizi sizi takip eden kişilerle paylaşabilirsiniz. İnstagram hesabından güzel görsellerle ürünlerinizi takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bunun haricinde başka sosyal mecralarda var. Pinterest, linkedin vb. Sizde sektörünüzü en iyi ifade eden sosyal mecraları bulup işletmeniz için mutlaka buralardan hesap oluşturun.

5-Firmanızı anlatan bir video oluşturun

Firmanızı, hizmetlerinizi anlatan bir video oluşturun ve bunu youtube, vimeo, dailymotin gibi video platformlarda yayınlayın. Video oluşturmak için öyle kaliteli ekipmanlara gerek yok. En basitinden çektiğiniz resimlerden oluşan bir video slayt şeklinde video oluşturabilirsiniz.  Youtube’nin bu konuda başarılı bir paneli var. Dakikalar içerisinde işletmenize ait video oluşturabiliyorsunuz.

Bunların haricinde dijital pazarlama adına yapılacak onlarca iş var. Bunlar sadece ilk akla gelenlerdi. Zaman içerisinde işinize en uygun stratejileri bulup uygularsınız.