Blog


6 Ekim
Gelecek İnternette, Firmaların Geleceği E-Ticarette

Gelecek İnternette, Firmaların Geleceği E-Ticarette

06.10.2017 | Firmalar | Mehmet ÖZDEMİR

2017 Eylül, TÜİK rakamları açıklandı. Açıklanan rakamlara göre durum şu şekilde.

"Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları % -5,1, elektrikli eşya ve mobilya satışları % -3,9, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %-1,3 azalırken, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları % -0,3, posta veya internet üzerinden satışlar % +3,9 artış kaydetti." Piyasadaki gizli krize rağmen, tüm sektörlerin geleneksel satışları düşerken internet satışları % 3,9 artmış gözüküyor. Buda şunu gösteriyor şimdilerde internette yerini alan firma kârda demektir.

Üçü Bir Arada: X, Y, Z Kuşakları

xyz-kuşakları

Uzmanlar dünya genelindeki kuşakları X, Y ve Z kuşağı şeklinde üç gruba ayırıyorlar. X kuşağı, 1965-1979 arası doğanlara, Y kuşağı, 1980-1999 arası doğanlara, Z kuşağı ise 2000 yılı ve sonrası doğanlara denmektedir. Ülkemizde nüfusun %22’sini X kuşağı oluşturmaktadır. Günümüzdeki aktif ticaret, siyaset, sanat gibi bir çok alan bu kuşağın egemenliği altındadır. Bu nesil teknoloji aktif şekilde kullanamamakta, kullanan nesli ise anlayamamaktadır. İçerinde azda olsa teknolojiye meraklı, kullanmaya çalışanlarda olmaktadır. Ama bu tek başlarına internetten alış-veriş yapacak düzeyde olmamaktadır.

Bir diğer kuşak olan Y kuşağı ise ülkemiz nüfusunun %35’ini  yani 27 milyon  genci oluşturmaktadır. Bu nesil ticaret, siyaset, sanat gibi gündelik faaliyetlerin içerisinde yeni yeni yer almaktadır. Bu kuşak internete kendini yeni yeni adapte etmekte, gündelik hayatının her alanında kullanmaya çalışmaktadır. Z kuşağı ise ülkemiz nüfusunun %17’sini oluşturmaktadır. Bu internetle doğan, elinden internete bağlı cihazları düşürmeyen nesildir. Günümüz ticaret, siyaset, sanat gibi gündelik hayatta söz sahibi değil. Ama yaklaşık 5-10 sene sonra bu nesil gündelik hayatta aktif yer alacaktır. Alış-veris yaptığınız mobilyacı, bakkal, manav, siyasetçi bu nesilden olacak ve bu nesil ihtiyacı olacak bütün alış verişlerini internetten yapıyor olacaktır. İşte bütün bu gerçekler çerçevesinde bu günden internette yer alan firmalar ayakta kalacak, bu gerçeği fark edemeyip pozisyon alamayan firmalar ise piyasadan çekilecektir. Hatta bu nesile göre internette yoksanız dünyada da yoksunuz demektir.

Teknolojiyi kullanan veya kullanabilecek kişi sayısı, hane başına kullanım oranı, kişi başı cep telefonu sayısı, mobil işlem sayısı, kişi başı internet harcaması oranlarına bakacak olursak Türkiye’de e-ticaret emekleme döneminde diyebiliriz. Yukarıda bahsedilen Z kuşağının büyümesi oranında e-ticaret büyüyecektir.

Korkunun Ecele Faydası Yok

Bu gerçeği gören firmaların erken demeyip şimdiden pozisyon alması, firmasını, işletmesini internete taşımaları gerekmektedir. Firması için günün web teknolojilerini kullanarak mobil uyumlu, arama motorları dostu, kullanımı ve güncellemesi kolay  web sitesini yaptırmalıdır. İşletmesine ait ürünleri satabileceği e-ticaret sitesini kurmalıdır. Bu web sitesine ait mobil uygulama yaptırıp, sosyal medya kanallarında marka bilinirliğini artırıp gelecek için pozisyon almalıdır.

bedava-web-sitesi

Günümüzde firmalarının ağırlıklı olarak X ve Y kuşağından oldukları, e-ticarete, web sitesi yaptırmaya bir takım korkular veya teknik yetersizliklerine inandıklarından mesafeli durdukları, olumsuz tavır takındıkları bir gerçektir. Gelecek internette, firmaların geleceği de e-ticarette olacaktır gerçeğinin farkında olan rehber.com.tr bütün firmaların ihtiyacını karşılayabilecek, e-ticareti deneyebilecekleri, kullanımı kolay, güncellemesi kolay, içerik girilmesi kolay, mobil uyumlu, arama motorları dostu, birden fazla tema seçeneği olan firma web sitesini firmalar için bedava vermektedir. Sizde hemen üye olarak firmanız için bedava web sitesi oluşturabilir, bu makaleyi paylaşarak kıymetli dostlarınızın da bu hizmetten faydalanmasını sağlayabilirsiniz.