Linkedin Şirket Sayfası Nasıl Oluşturulur?


25 Nisan
Linkedin Şirket Sayfası Nasıl Oluşturulur?

Bir çok firma Linkedinde işletme sayfası nasıl oluşturulur bilmiyor. Daha doğrusu Linkedinde şirket sayfası oluşturulacağını bilmiyor. Bu makalede adım adım Linkedin şirket sayfası nasıl oluşturulur onu anlattık....

25.04.2019 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

Sosyal medya tarafında gelişmeler son sürat devam etmekte. Artık kişiler olsun insanlar olsun sosyal medya mecralarından en az birini mutlaka kullanıyorlar. Öyle ki firmalar için sosyal medya mecralarında var olduğunuz kadar varsınız felsefesini savunan insan sayısı da az değil hani. Dünya üzerinde yüzlerce sosyal medya mecrası bulunmakta. İşletmeler bu sosyal medya mecralarından mümkün mertebe kullanabildikleri kadar kullanmalı. Çünkü her mecranın kendisine mahsus kullanıcı kitlesi var. İşletme olarak amacımız daha çok kişiye daha çok ürün satmaksa insanlar neredeyse bizde orada bulunmalıyız. Klasik dönem anlayışı olan ihtiyacı olan gelir beni bulur anlayışından sıyrılarak. Bu yüzlerce sosyal medya mecralarından işletmemiz için en önemlilerinden biri olan Linkedin hakkında biraz bilgi verelim.

Linkedin Nedir?

Linkedin iş hayatı olan çalışanların diğer kişilerle iletişim kurmasını ve onlarla bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan profesyonel sosyal paylaşım platformudur. Kuruluş amacı bu olan platform günümüzde özelliklede ülkemizde daha çok iş ilanlarının arandığı yada iş ilanlarının yayınlandığı site olarak kullanılmakta. Linkedin uygulaması ile üye olduğunuzda aynı işyerinde veya aynı sektörde çalışan kişileri takip edebilir, onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Kendi yetenekleriniz çerçevesinde eleman arayan firmaların ilanlarını inceleyip kendinize yeni kapıların açılmasını sağlayabilirsiniz. Yine ilgi ve yetenekleriniz çerçevelerine uyan firmaların paylaşımlarına bakabilirsiniz.

linkedin ne zaman kuruldu

Linkedin Ne Zaman Kuruldu?

Linkedin 2002 yılında ABD’nin Kaliforniya eyaletinde kurulmuştur. Uygulama kısa süre içerisinde çok büyük beğeni görmüş ve 2004 yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşmıştır. 2006 yılında 10 milyon kullanıcıya ulaşan uygulama zaman içerisinde kendi konumu sağlamlaştıracak bir çok uygulama ve şirketi satın aldı. Linkedin 2016 yılında Microsoft firması tarafından 26,5 milyar dolara satın alındı.

Günümüzde iş hayatında ki herkes Linkedini kullanmakta. Herkesin kendisine göre gerekçeleri var. Ama işletmeler kurumsal hayatta tanınabilmek ve kurumsal görüntü verebilmek adına Linkedin kullanmak zorunda. Zaman içerisinde bazı şeyler bir zorunluluk kriter haline gelir. Linkedin de böyle . Artık Linkedin kullanmayan firmalara hem bireysel kullanıcılar hem de sektördeki diğer firmalar kurumsal firma değilmiş gözüyle bakmakta. Onun için her işletmenin Linkedin de mutlaka bir hesabı olmalı. İşletmeler  bireysel kullanıcılar gibi bireysel hesaba değil Linkedin İşletme Hesabı oluşturmaları gerekmekte.

İşletmem İçin Linkedin İşletme Hesabını Nasıl Oluşturabilirim?

Linkedin’de şirket sayfanızı  oluşturmak için öncelikle kişisel bilgilerinizin doğru biçimde yer aldığı bir Linkedin profiline sahip olmalısınız. (Eğer bir linkedin hesabınız yoksa https://tr.linkedin.com/ adresinden hemen oluşturabilirsiniz.) Kişisel profilinizin yanında  Linkedin’in şirket sayfası oluşturmak için öngördüğü aşağıda ki şartları da sağlıyor olmanız gerekiyor. Ve uygun olması durumunda adımları takip ederek bir sayfa oluşturabilirsiniz.

  1. Doğru adınız ve soyadınız ile oluşturulmuş kişisel bir Linkedin profiliniz olmalıdır.
  2. Profiliniz en az 7 günlük olmalıdır.
  3. Profil gücünüz orta veya yıldız olarak belirtilmelidir.
  4. Profilinizde birden fazla bağlantınız olmalıdır.
  5. Halihazırda ilgili şirketin çalışanı olmanız ve şirketteki pozisyonunuzun profilinizin deneyim bölümünde belirtilmesi gerekir.
  6. Linkedin hesabınıza eklenmiş ve onaylanmış bir şirket e-postası olmalıdır. Örneğin mehmet@sirkerismi.com gibi.
  7. Şirketinizin e-posta alan adı şirketinize özgü olmalıdır.

Linkedin de bir alan adıyla sadece bir tane şirket sayfası oluşturabilirsiniz. Gmail, Yahoo veya Hotmail gibi bilinen e-posta servisleri işletmeniz için şirket sayfası oluşturamazsınız. Bunun nedenide şirket sayfası için kurumsal mail adresi gerektiğinden ve bu e-posta servislerinin de tek bir şirkete ait olmadığından şirket sayfası oluşturmak için kullanamazsınız. Şirketinize ait bir e-posta adresi yoksa Gmail veya Yahoo gibi eposta adresinizle Linkedin Grup oluşturabilirsiniz.

Şayet yukarıdaki şartların tamamına sahipseniz Linkedin hesabınıza giriş yaparak şirketiniz için Linkedin Şirket Sayfası oluşturabilirsiniz. Şirket sayfası oluştururken bir şirket sayfası url ve şirket sayfanızı yayınlamak için bir şirket açıklaması eklemeyi unutmayın. Şimdi Linkedin Şirket sayfamızı oluşturmaya başlayalım.

  1. Profilinizin üst kısmında yer alan İlgi Alanları kısmından Şirketleri seçin.
  2. Gelen sayfada sağ tarafta bulunan Şirket Sayfası Oluştur kısmında yer alan kutucuğu işaretleyin.
  3. Şirketinizin tam adını ve kurumsal e-posta adresinizi yazın.
  4. Devam tuşuna tıklayarak gelen sayfada şirket bilgilerini girin.

Oluşturmuş olduğunuz sayfanın ön izlemesi mevcut olmadığından yayınla dediğinizde sayfanız anında yayınlanır. O yüzden bilgilerinizi iyice kontrol ettikten sonra yayınla deyin.

Bu adımları takip ederek şirket sayfanızı oluşturdunuz. Hayırlı olsun. Linkedin de Şirket sayfasını oluşturan kişi yönetici olarak tanımlanır ve tüm yetkiler kendisindedir. İsterseniz  kendinize yeni yöneticiler ekleyebilir ya da çıkarabilirsiniz. Şirket sayfanızda  Sayfa sekmesinde mavi renkte Düzenleyin butonunu görürsünüz buna tıklayarak sayfanızla ilgili düzenlemeleri gerçekleştirebilirsiniz.

linkedin şirket sayfası

Linkedin Şirket sayfamızı oluşturduk. Artık bundan sonra  etkili güncellemeler paylaşarak hem şirket çalışanlarınızın hem de sayfayı takip eden takipçilerimizle iletişim kurmanın zamanı! Şirket güncellemeleri olarak neler paylaşabiliriz? Sorusuna cevap verecek olursak şirketimiz hakkında haberler, sektörünüzle ilgili makaleler, videolar gibi güncellemeleri sayabiliriz.

Bu bahsedilen güncelleme türlerine ek olarak Linkedin şirket sayfanızda url içeren güncellemeler paylaşmanızda mümkün. Bu url adresi şirketinize ait bir url adresi olabileceği gibi sektörünüzle ilgili takip ettiğiniz başka bir web sitesinin url adreside olabilir. Url adresi tarzı bir güncelleme paylaştığınızda resim, yazı başlığı ve birazda ön metin yer alacak şekilde görüntülenir. Paylaştığınız güncelleme içerisinde bir resim yer almıyorsa resim bulunamadı gibi bir uyarı görürsünüz ya da bilgisayarınızdan bir resim ekleyebilirsiniz.

Son olarak Linkedin sektörünüz ve sektörünüzdeki firma ve çalışanları açısından çok önemli bir mecradır. Linkedin paylaşımlar konusunda çok hassastır. Diğer sosyal medya mecralarındaki gibi gelişi güzel paylaşımlara izin vermez. Yapacağınız paylaşımlar sektörünüzle ilgili kısa, öz, amacına uygun, rahatsız edici olmamalıdır. Eğer bunlara dikkat etmezseniz sayfanız silinme riskiyle karşı karşıya kalabilir. Paylaştığınız içerik ne derece iyi olursa güncellemenizin beğeni, paylaşım ve yorum alma oranı o derece de artacaktır.

Linkedin Şirket Sayfası Nasıl Oluşturulur? makalesi  ile ilgili duygu, düşünce ve varsa tecrübelerinizi aşağıdaki yorum kısmından bize yazabilirsiniz. Ayrıca bu makale de anlattığımız bilgilerin daha çok kişi tarafından özellikle de arkadaşlarınız tarafından da öğrenilmesi için Hemen Şimdi Paylaşın. Unutmayın,

Paylaşmak Mutluluktur.


Etiketler: Linkedin Şirket Sayfası Nasıl Oluşturulur? #linkedin #linkedinşirket #linkedinşirketsayfası #linkedinbusiness #linkedincompany