Linkedin Şirket Sayfasının Görünürlüğünü Artırmanın Yolları Nelerdir?


13 Mayıs
Linkedin Şirket Sayfasının Görünürlüğünü Artırmanın Yolları Nelerdir?

Linkedin daha çok iş dünyasında çalışan kişiler tarafından kullanılmakta. Firmalar içinse Linkedin üzerinde firma sayfasıda oluşturulabilmekte. Oluşturulan bu sayfanın görünürlüğü nasıl artırılır? bu sorunun cevabını veriyoruz....

13.05.2019 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

Sitemiz arama motorlarında üst sıralarda çıksın diye SEO Çalışması yaptırıyorsak işletme sayfalarımızın da sosyal ağlar içerisinde çokça görünmesi, etkileşim alması içinde ya kendimiz çalışma yapmalıyız ya da yaptırmalıyız. Sosyal ağlar içerisinde yapacağımız çalışma sayfamızın daha çok kişi tarafından ziyaret edilmesini, takip sayımızın artmasını, paylaştığımız görselin daha fazla etkileşim almasını ve marka bilinirliğimizin artmasını sağlar. Türkiye de Youtube başta olmak üzere bir çok sosyal medya mecrası kullanılmakta. Kullanılan sosyal ağlar içerisinde Linkedin %25 gibi bir orana sahip. Bu çok yüksek bir orana tekabül ediyor. Yani bu şu demek her dört kişiden biri Linkedin kullanıyor. Hal böyle olunca Link Edin Şirket sayfası üzerinde çalışma yapmamız gerekiyor. Eğer Linkedin Şirket Sayfası açmamış iseniz aşağıdaki Linkedin Şirket Sayfası  açma isimli makaleyi okuyarak mutlaka bir şirket sayfası oluşturun.

Linkedin Şirket Sayfası Nasıl Oluşturulur?

Linkedin şirket sayfası üzerinde yapacağımız çalışmada bir nevi SEO çalışması sayılır. LinkedIn Marketing Solution Blog geçtiğimiz haftalarda, arama motorlarında şirket sayfalarının görünürlüğünü nasıl artırabileceğimizi açıklayan detaylı bir blog yazısı yayınladı. Bu blog yazısında geçen önemli kısımlar şöyle.

Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Anahtar Kelime Araştırması Yapın

İnsanlar aradığı şeyleri arama motorlarının ilgili bölümüne yazarlar ve ara derler. Arama motorları da kullanıcıların öğrenmek istediği şeyi en alakalı siteden bulur ve kullanıcıya “buyur, aradığın şey bu en baştaki sayfada. Ama şu aşağıdaki sayfalarda da işine yarayacak bilgiler var.” der. Sosyal medya sayfalarımızada da bir çok bilgi ekleriz. Eklemiyorsanız da bence hemen ekleyin. Arama motorları  sosyal medya sitelerini tıpkı diğer siteleri tarar gibi tarar ve eklenen bilgileri günün birinde bir kullanıcı görmek ister diye hafızaya alır yani indexler. Burada hesap sahibi olarak bizler hangi sektördeyiz, sektörümüzün önemli kelimeleri neler, ben bu önemli kelimelerden hangilerini karşılıyorum, benim işletmemi, ürünlerimi, hizmetlerimi en iyi hangi kelimeler tanımlar diye düşünmeli ve bu kelimeleri bulmalıyız. Yada kullanıcı gibi düşünüp acaba bir kullanıcı beni arama motorlarında nasıl arıyordur yada arar diye düşünüp empati yapmalıyız. Şirketinizle ilgili anahtar kelime araştırması için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Hakkında Kısmını Çok Dikkatli Doldurun

Linkedin Hakkında bölümü işletmenizle ilgili daha  genel bir bakışının yanı sıra şirketinizin büyüklüğü, içinde bulunduğunuz sektör  gibi ayrıntıların yer aldığı bölümdür. Bir üst aşamada belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeleri Linkedin Şirket Sayfası kısmını doldururken kullanın. Kullanacağınız cümleler içerisinde mutlaka bu anahtar kelimeler geçsin. Etkili bir hakkında sayfası oluşturabilmek için aşağıdaki kısımlar çerçevesinde düşünüp öyle doldurun.

  • Vizyon Gelecekte kendimizi nerede görüyoruz. Gelecek için neler planlıyoruz.
  • Görev O geleceği nasıl gerçekleştiririz?
  • Değerler Biz Kimiz? Nasıl çalışırız?
  • Konumlandırma Markamızı farklı kılan nedir?
  • Tagline Markanızı bir satırda özetleyin.
  • Ürünler / Hizmetler. Size sunuyoruz.

LinkedIn Sayfanızda kullanıcıların aradığı bilgilerin daha detaylı hali web sitenizde de var. Web sitesi çoğu marka için mevcut veya olası müşteriler, satıcılar ve çalışanlar için birincil kaynak olarak hizmet eder. Sitenize trafik çekmek için Linkedin Sayfanıza web sitenizin URL'sini mutlaka ekleyin. Eğer işletmenizin bir web sayfası yoksa da hiç sorun etmeyin. Rehber.com.tr ile anında ücretsiz web sitesi oluşturabilirsiniz.

Linkedin Şirket Sayfanızı Sık Sık Güncelleyin

Linkedin şirket sayfanızı sık sık güncelleyin. Bu web sayfanızdaki bir makalenin paylaşılması olabileceği sektörünüzle ilgili bir haber, video, görsel veya duyurunun paylaşılması da olabilir. Linkedin sayfanızdaki düzenli güncellemeler sadece takipçilerinizle görünürlüğün, etkileşimin artmasına  yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda Google'daki sıralamanıza da kakı sağlar. Yapacağınız düzenli paylaşımlar, sık sık güncellemeler arama motorlarının sayfanızı etkin ve değerli bir bilgi kaynağı olarak tanımasına da yardımcı olur.

Marka bilinirliğinizin artması, ürünleriniz-hizmetleriniz hakkında bir topluluk oluşturmak, bu topluluğu aktif olarak yönetmek, iş arayışı içerisindeki adaylara yararlı olması için web sitenizi ve Linkedin sayfanızı sık sık güncelleyin. Gönderileri düzenli bir takvime sahip olan Linkedin şirket sayfaları daha sadık ve aktif takipçilere kavuşur.

Linkedin Şirket Sayfanız için Etkileyici Bir Görsel Seçin

Linkedin Şirket Sayfanız için Etkileyici Bir Görsel Seçin

Şu bir gerçek ki insanlar okumaktansa görsellere bakmayı daha çok seviyor. Linkedin şirket sayfası düzenleme için yaptığınız paylaşımlarınızda mümkün mertebe daha az yazı ve alaka düzeyi daha yüksek görseller kullanın. Anlatmak istediğiniz düşünceyi görsellerle anlatmayı deneyin. Göreceksiniz ki görselleriniz yazılarınızdan daha çok etkileşim alacak, takipçi sayınızı artıracaktır. Bu paylaşımları düzenli aralıklarla yapmanız hem trafiğinizin artmasına, hem takipçi sayınızın artmasına hem takipçilerinizle olan etkileşimin artmasına hem de hem insanlar hem de arama motorları tarafından güvenilir firma olarak tanınmanızı sağlayacaktır. Görsellerinizi paylaşırken önerilen boyutlara dikkat etmeli, ilgili görsellerin çözünürlüğüne ve tasarımına gereken önemi vermelisiniz.

Linkedin için standart logo boyutu 300 x 300 pikseldir. Şirket logonuz, şirket adınızın yanında olmalı ve görülebilmeli.

Linkedin şirket sayfanızdaki arka plan kısmı da çok önemlidir. Burada kullanacağınız görsel bu sayfada paylaştığınız bütün bilgileri görsel olarak anlatabilecek imaj ve kurguda olmalıdır. Arka plan için görsel seçerken sadık kalmamız gereken ölçü 1536 x 768 piksel olmalıdır.

Son söz olarak şirketinizin Linkedin paylaşımları için bu kriterlere uymanızı tavsiye ederiz. Eğer Linkedin için bir paylaşım politikanız varsa da bu bilgiler çerçevesinde revize etmeniz faydalı sonuçlar almanızı sağlayabilir.

Linkedin Şirket Sayfasının Görünürlüğünü Artırmanın Yolları Nelerdir? makalesi  ile ilgili duygu, düşünce ve varsa tecrübelerinizi veya Linkedin şirket sayfanızı hareketlendirmek için siz neler yaptınız? aşağıdaki yorum kısmından bize yazabilirsiniz. Ayrıca bu makale de anlattığımız bilgilerin daha çok kişi tarafından özellikle de arkadaşlarınız tarafından da öğrenilmesi için Hemen Şimdi Paylaşın. Unutmayın,

Paylaşmak Mutluluktur.


Etiketler: Linkedin Şirket Sayfasının Görünürlüğünü Artırmanın Yolları Nelerdir?