Niş ürün ne demek, nasıl bulunur


3 Mayıs
Niş ürün ne demek, nasıl bulunur

İngilizce bir kelime olan Niche Türkçede Niş olarak karşılık bulmuştur. Sözlükteki anlamı farklıolsada pazarlama da özellikli ürün gruplarının yer aldığı dar alanlar olarak tanımlanmaktadır....

03.05.2021 | Genel | Rehber.com.tr

Niş, pazarın belirli bölümden bulunan özel bir ürünü ifade etmektedir. E-ticarette niş kategorisi, satılan ürün çeşitlerini yani sattığınız özel alanı tanımlamaktadır. Örnek olarak; herhangi bir şeyi satmak yerine dar bir kitleyi kapsayan ürün alanına denir. Niş sektöre odaklanmak anlamına gelmektedir. İş kurup para kazanmak istiyorsanız öncelikle nişinizi bulmanız gerekmektedir. Bu durum e-ticaret için daha çok geçerlidir. Kısacası niş, pazarlama stratejilerinizin temelini oluşturan belirli bir kategoridir. Tanımlanmış bir niş ile satacağınız ürün hakkındaki her şeyi planmış olmanız da denilebilir. Bütün pazarlamanızı oluşturan kategori ya da belirli bir üründür. Bu bir parfüm, kolonya, şarj aleti ve ya çanta modeli olabilir.

Niş Pazarlama

İster dijital pazarlama isterse internetten para kazanmanın başka bir yolu olsun. Niş pazarlamayı düşünmüş olabilirsiniz. Belirli bir niş pazara odaklanmanızın avantajı büyük şirketlerle rekabete girmeyecek olmanızdır. Bu yolla pazardan pay almanız daha mümkün olacaktır.

Örnek olarak büyük bir şirket belirli bir ürünle çalışmaz. İçerisinde elektronik, ev eşyası, tüketim ürünleri tek bir nişle ilgilenmiyor. Aynı anda pek çok nişi hedef alıyor ve farklı alanlardaki nişlere ilgilenen insanlara hitap ediyor. Elektronikte niş bir blog kurmayı düşünürseniz yalnızca bir pazardaki tek bir niş hakkında konuşarak bu kitle hakkında konuşmak ve şüphelerini netleştirmek için daha fazla sayıda siteyle rekabet etmiş olursunuz. Fakat özel bir niş içindeyseniz kontrol etmesi kolay olan bir alanla ilgilenirseniz işiniz daha kolay olur.

Niş pazarın diğer pazarlara göre az trafik üretme kapasitesine sahiptir. Fakat dönüşüm olasılığı daha yüksektir. Niş pazarlar, belirli kullanıcıların belirli ihtiyaçlarını karşılama üzerine kurulduğu için bu alanda başarılı olmak daha kolaydır.

Niş Ürün Nasıl Bulunur?

Niş ürün bulmak çok kolay olmayabilir. Ayrıca niş ürünün karlı olup olmadığını anlamak için birkaç stratejiye ihtiyaç vardır. Niş pazarlama yapan iki tip insan modeli vardır. Bunlardan birini seçmeniz gerekir.

Sevdikleri alanlarda niş pazar arayan insanlar: Belirli bir alanı seviyorsanız ya da belirli bir konuda uzman bilgisine sahipseniz tutkunuza yönelik bir niş bulursunuz. Bilgi sahibi olduğunuz nişler genelde süreci hızlandırır. Zaten sahip olduğunuz bilgi ve para kazanmak için stratejiyi bilmeniz gerekmektedir.

İlgi alanına bakmadan niş pazar arayan kişiler: SEO ya da içerik pazarlama stratejileri ile çok sayıda niş keşfetmekten hoşlanan ve makale yazma işlerini yapması için serbest çalışanları işe alan kişilerdir. Genelde bu tip insanlar nişin zorluklarına ya da talebine bakmadan kazançlı nişler aramaktadır.

Niş Ürün Bulma

Niş ürün arayanlar, kendilerine şu soruları sorarak düşüncesi aşaması gerçekleştirir.

  • Yazmak istediğin şeye ihtiyacı olan var mı?
  • Satış yapmak istediğiniz kategori var mı?
  • Satın almak isteyen müşteriler var mı?
  • Varsa ne almak istiyorlar?
  • Sitenizde piyasada olanların dışında hangi farklılıklar var?
  • Hedef kitlenizin ihtiyaçları neler?
  • Hedef kitleniz genelde nasıl tüketiyor ve hangi sosyal mecrayı kullanıyor?
  • Bu insanlar mesleki ve özel hayatlarında ne tür etkinlikler yapıyor?
  • Hedef kitlenizin eğitim seviyesi ve yaşamış olduğunuz zorluklar neler?

Başarılı internet işletmelerinin çoğu müşterilerin temel ihtiyaçlarını baz alarak oluşturmuştur. Bu düşünme sürecinden sonra niş pazarın teknik yönlerini ele almanız gerekmektedir. Böylelikle bir nişle çalışmanın ne kadar kazandıracağını ya da kaybettireceğini anlayabilirsiniz.

  • Temel anahtar kelimeye göre aylık aramaların toplamına bakın.
  • İkincil anahtar kelimeler için aylık aramaların toplamına bakın.
  • Niş içinde bulunan bağlı kuruluşların programlarını analiz edin.
  • Niş için Google Ads’de buluna rekabet eşiğinin değerlendirmesine bakın.
  • İlk ve ikinci anahtar kelimeler için Google’ın en üst sıralarında olan mevcut rakipleri inceleyin.
  • Niş pazarın beklentilerini içerik üretimi yönünden değerlendirin.
  • Niş için Google Adsense’ den ortalama tıklama başı maliyetini bakın.