Sosyal Medya da En İdeal Paylaşım Günleri ve Saatleri


20 Mayıs
Sosyal Medya da En İdeal Paylaşım Günleri ve Saatleri

Sosyal Medya da paylaşım yapmak kadar hangi saatlerde paylaşım yapmakta önemli. Paylaşımlarınızı kitlenizin sosyal medyada en aktif olduğu zamanlarda yaparak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz....

20.05.2019 | Nasıl Yapılır? | Rehber.com.tr

Bütün işletmelerin sosyal medya mecralarını aktif bir şekilde kullanmalarını sürekli tavsiye ediyoruz, tavsiye etmeye de devam edeceğiz. Çünkü artık müşteriyle iletişim sosyal medya üzerinden oluyor. Müşterilerinize ürünlerinizi, kampanyalarınızı duyurmak için sosyal medyada olmak zorundasınız. Bu durum öyle bir hal aldı ki artık ne kadar büyük bir firma olursanız olun, ne kadar meşhur bir firma olursanız olun sosyal medyada olduğunuz kadar varsınız. İşletmeniz için hangi sosyal medya mecrasını kullanmanız gerektiğini bilmiyorsanız aşağıdaki makalemizi mutlaka okuyun.

Firmalar Hangi Sosyal Medya Sitelerini Kullanmalı?

Firmalar Hangi Sosyal Medya Sitelerini Kullanmalı?

Sosyal medyada olmak, paylaşmak kadar cevabı en çok merak edilen sorulardan biri de “En yüksek etkileşimi alabilmek için hangi günlerde ve saatlerde paylaşım yapmalıyız?”. “Günde kaç adet paylaşım yapmalıyız?” sorusu. Aslında bu sorunun net bir cevabı yok. Bir çok değişkene göre denemeler yapıp bu sorunun cevabını kendiniz bulmalısınız. İşletmenizin ideal paylaşım saatini bulabilmeniz için öncelikle takipçi kitlenizi tanımanız gerekiyor.

Takipçi Kitlenizi Nasıl Tanıyabilirsiniz?

  • Takipçi kitlenizin cinsiyet dağılımı nedir,
  • Hangi yaş aralığındalar,
  • Sabah kalktıklarında neleri beğeniyorlar,
  • Nelere yorum yapıyorlar,
  • Hangi tarz paylaşımlara yorum yapıyorlar,
  • Öğle arası hangi içeriklere bakıyorlar,
  • Uyumadan önce nelere yorum yapıyorlar

bu soruları daha da çoğaltmamız mümkün tabi. Tüm bu soruların cevapları markadan markaya, kitleden kitleye değişkenlik göstereceğinden kendi kitlenizi tanıyarak ideal zamanı bulabilirsiniz.

Firmanızın ideal paylaşım zamanını bulmanın bir diğer yolu da direkt kitlenize bunu sormanızdır. Sosyal medya mecralarının araçlarını kullanarak “ey kitlem, kitlemiz. Size en doğru zamanda paylaşım yapmak istiyoruz. Ama bunu tam bilmiyoruz. Bunun için bize yardımcı olur musunuz” gibi samimi bir soruyla sormanızdır. Bunu ister anket olarak, ister yazılı metin olarak isterseniz de görsel olarak da yapabilirsiniz.

Yapılan araştırmalara göre sosyal ağlar için en ideal paylaşım saatleri şu şekilde,

Facebook etkileşimi için ideal saatler sabah işe gidiş saatleri olan 06:00-08:00 arası, akşam işten dönüş saatleri 17:00-19:00 arası. En kötü paylaşım saatleri ise 22:00-04:00 arası. Bu saatler daha çok dinlenme saatleri olduğu için mümkün mertebe bu saatlerde paylaşım yapmayın.

Twitter da en ideal paylaşım saatleri işten dönüş saatleri olan 17:00-19:00 arası birde son dönemlerde kullanılırlığı giderek artan dizlerde ki hashtag kullanılması ile 20:00-23:00 saatleri arası. İnsanlar dizilerde gördüğü hashtaglara cevap yazabilmek adına Twitterda aktif olacaklarından paylaşımlarınızı görme ihtimalleri yüksek olacaktır.

İnstagram da ise ideal paylaşım saatleri sabah işe gidiş saatleri olan 06:00-08:00 arası, akşam ise 17:00-19:00 saatleri arası. Tatil zamanlarında insanlar bol bol fotoğraf çekip çekindiklerinden instagram kullanımının arttığı bir gerçek. Sizde bu tatil zamanlarında paylaşım yaparak kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz.

Linkedin için en ideal paylaşım saatleri sabah 07:00-09:00 arası ile akşam 17:00-18:00 arası.

Facebook istatistiklerinizden paylaşımlarınızın hangi  ve hangi saatlerde olduğunu, etkileşim aldığını görebilirsiniz. Facebook istatistikleri için Facebook/Sayfanız/İstatistikler/Gönderiler adımlarını uygulayın.

Twitter istatistikleri içeriklerinizin, paylaşımlarınızın hangi günlerde ve saatlerde etkileşim oluşturduğunu görmek size bu konuda fikir verebilir. Twitter istatistikleri için Twitter hesabınız/İstatistikler/Tweet adımlarını uygulayın.

İnstagram istatistiklerini kullanarak takipçilerinizin en aktif olduğu gün ve saatleri görerek etkili bir instagram paylaşım stratejisi oluşturabilirsiniz. İnstagram istatistikleri için İnstagram hesabınız/İstatistikler/Takipçiler adımlarını uygulayabilirsiniz.

Yukarıda paylaşılan paylaşım gün ve saatleri bütün işletmelerin sosyal medya yöneticileri tarafından bilindiğini, bu saatlerde sosyal medya mecralarında yoğun bir paylaşım bombardımanı yapıldığını unutmayın. Size tavsiyemiz önerilen paylaşım saatlerinde ve diğer zamanlarda paylaşım yaparak en fazla etkileşim aldığınız gün ve zaman dilimini belirleyin. Belki belirtilen bu saatler sizin kitleniz için çok uygun değildir. Paylaşımlarınız belki başka bir zaman aralığında daha fazla etkileşim alıyordur. Bunu ancak değişik zamanlarda yapacağınız denemeler ile öğrenebilirsiniz.

Yine etkili bir paylaşım yapabilmek adına bir diğer tavsiyemiz kendinizi, işletmenizi çok iyi tanıyın. Sizin için en iyi sosyal medya mecrası hangisi bunu çok iyi öğrenin. Başlangıçta aktif kullanılan bütün mecralarda hesaplarınız olsun. Buralarda paylaşımlar yapın. Etkileşim aldığınız mecraları daha sonra kıyaslayın, size en iyi etkileşim kazandıran mecra hangisi, kitleniz hangi mecralarda daha fazla. Bunu belirleyin ve ona göre paylaşım yapın.

Sosyal medya paylaşımları yapmanın belli bir zamanı yoktur. Yani işe giriş çıkış saatleri gibi belli bir zaman aralığı yoktur. Onun için günün herhangi bir saatinde paylaşım yapılabilirsiniz. İşletmenizin sosyal medyada etkinliğini artırmak için gündemi, önemli gün ve olayları çok iyi takip edin. Bu zamanlarda işletme amaçlarınıza göre paylaşımlar, kampanyalar, indirimler yapın. Bu hem kitlenizin hoşuna gidecek hem de size daha fazla kazanç olarak geri gelecek. Etkili paylaşımlara örnek verecek olursak;

Yemek Sepeti tatlı ikramı

Beşiktaş şampiyonlar ligi maçında Portekiz ekibi Portoyu 3-1 yenmişti. Başta Beşiktaşlılar ve tüm Türkiye sevinç içerisindeydi. Markalar bu gururu yaşamakla beraber bunu kendileri için bir avantaja çevirmelidir. Yemek Sepeti de bu amaçla içerik üretip paylaştı. İştah açıcı bir baklava fotoğrafı paylaşarak  “Bu gece yeterince yediniz ama olsun, tatlıyı bitirmek adettendir. J @Fcporto” yazan Yemek Sepeti ekibi bolca beğeni, bolca paylaşım alarak Beşiktaş’la beraber günün kazananı  oldu.

Firmalar Hangi Sosyal Medya Sitelerini Kullanmalı?www.twitter.com/yemeksepeti/status/908070283902414850

Kanal 7 İzleyen Pokemonlar

Bir zamanların efsane çizgi filmi Pokemonlar bir zaman sonra artırılmış sanal gerçeklik teknolojisiyle Pokemon Go ismiyle mobil oyun olarak hayatımıza girdi. Bu oyun milyonlarca kişi tarafından indirilip oynandı. Kanal 7 televizyonu bu oyunu mizahi bir paylaşımla paylaşarak en çok etkileşim alan paylaşımlardan biri oldu. Kanal 7 Twitter hesabından “Pokemonları boşuna aramayın. Onlar şu anda Kanal 7’nin sevilen dizisi Benimsin’i izliyor. #PokemonGo #Kanal7” açıklamasıyla paylaşılan Tweet kısa zamanda binlerce etkileşim alarak bu konuda üretilmiş en başarılı içeriklerden biri oldu.

https://twitter.com/kanal7/status/752924021386317824

Sizde bu örnekler gibi önemli gün ve olayları takip ederek sosyal medya hesaplarınızdan ilginç paylaşımlar yaparak binlerce etkileşim alabilirsiniz. Bu biraz yaratıcılık birazda gündemi takip etmeyle zor olmasa gerek. Bu konuda üretmiş olduğunuz başarılı örnekler varsa bize yorum kısmından yazın makalemize ekleyelim.

Firmalar için 2019 yılında kullanmalarını önerdiğimiz Sosyal Medya Önerileri için aşağıdaki makalemizi de okumanızın tavsiye ederiz.

Firmalara 2019 Yılı için Sosyal Medya Önerileri

Sosyal Medya da En İdeal Paylaşım Günleri ve Saatleri” makalesi  ile ilgili duygu, düşünce ve varsa tecrübelerinizi aşağıdaki yorum kısmından bize yazabilirsiniz. Ayrıca bu makale de anlattığımız bilgilerin daha çok kişi tarafından özellikle de arkadaşlarınız tarafından da öğrenilmesi için Hemen Şimdi Paylaşın. Unutmayın,

Paylaşmak Mutluluktur.

Not: Bu makalede Oğuzhan Saruhan’ın “Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin” isimli kitabından esinlenilmiştir.


Etiketler: Sosyal Medya da En İdeal Paylaşım Günleri ve Saatleri #sosyalmedya #sosyalmedyapaylasim #facebook #twitter #instagram