Stoksuz satış, aslında Dropshipping anlamına da gelir. Dropshipping yani stoksuz satışta tedarikçi olmadığınız halde dahi satış yapan taraf olma şansınız vardır. Peki stoksuz satış nedir? Nasıl yapılır? Stoksuz satış avantajları ve dezavantajları nelerdir...
Stoksuz satış, aslında Dropshipping anlamına da gelir. Dropshipping yani stoksuz satışta tedarikçi olmadığınız halde dahi satış yapan taraf olma şansınız vardır. Peki stoksuz satış nedir? Nasıl yapılır? Stoksuz satış avantajları ve dezavantajları nelerdir? İşte bu konuyla ilgili olarak merak ettiğiniz bütün detaylar!
Stoksuz Satış Nedir?
Stoksuz satış adını duyan pek çok kişinin aklına bir yandan da e-ticaret ortamı gelir. E-ticaret ortamında stoksuz satış yapmaya Dropshipping adı verilir. Dropshipping, ilk başta Aliexpress'te uygun fiyatlı olan ürünlerden faydalanan girişimciler aracılığıyla keşfedildi. Sonrasında ise bu alanda kar marjının yüksek olduğunu fark edilmesi üzerine pek çok girişimci kendi mağazasını açtı. Bu sayede de Dropshipping sistemi 2006 yılı itibariyle hayatınıza giriş yaptı.
Günümüzde pek çok girişimci bu faaliyeti tercih etmektedir. Çünkü bu iş modelini tercih ettiğiniz zaman ilk etapta ciddi yatırımlar harcamanıza gerek kalmaz. Üstelik başlangıç itibariyle küçük kazançlar elde ederek işi büyütme şansınız dahi vardır. Günümüz itibariyle Dropshipping alanı son derece büyük bir pasta olarak nitelendirilir. Ve büyük pastadan herkes kendi payına düşeni almaya çalışmaktadır. Eğer siz de stoksuz satış olayına dahil olmak istiyorsanız, elinizi çabuk tutmanız tavsiye edilir.
Stoksuz Satış Nasıl Yapılır?
Dropshipping şeklinde de ifade edilen stoksuz satış, aslında uygulanması son derece pratik olan bir iş modelidir. Özellikle fiziki bir şekilde yapılan ticaret şekline oranla çok daha kolaydır. Bu iş modelinde dikkat edilmesi gereken en önemli şey güvenilir bir tedarikçi bulmaktır. Bu kısım sizi ilk etapta biraz zorlayabilir.
Olayı bütün adımlarıyla anlatmak gerekirse; stoksuz satış yapmak için öncelikle kapsamlı bir araştırma yapmanız gerekir. Bu süre zarfında bir yandan da ne ürün satacağınıza karar vermelisiniz. Satışını yapacağınız ürünlere karar verdikten sonra, sıra tedarikçi firma bulmaya gelir. Amacınız uzun soluklu bir ticaret ise bu süreçlerin her birinde hassas davranmanız önem arz eder.
Tedarikçi anlaşması, her açıdan oldukça önemli bir durumdur. Çünkü tedarikçi firmanın muhatap olacağı tek kişi siz değilsiniz. Tedarikçi firmanız aynı zamanda sizin müşterilerinizle de iletişim halinde olacaktır. Bu nedenle güvensiz tedarikçi seçimiyle, firmanız adına kötü bir izlenim oluşma durumu söz konusu olabilir.
Tedarikçi anlaşması kısmı sağlandıktan sonra sıradaki adım Web sitesi açılmasıdır. Web sitesi açarken ilk etapta basit bir site tasarlamanız yeterli olur. Zaman içerisinde siteniz üzerinde farklı değişiklikler yapabilirsiniz. Stoksuz satışın ilk aşamalarında mükemmel bir site kurmak için çabalamanıza gerek yoktur. Kazanç elde etmeye başladıktan sonra sitenizde yeni adımlar da atabilirsiniz.
Stoksuz Satış Satıcı ve Alıcı Arasında Nasıl Gerçekleşir?
Stoksuz satış işine girerken kurduğunuz Web sitesi üzerinden ilk siparişinizi aldığınız zaman yapmanız gereken şey hemen tedarikçi firmanızla iletişime geçmektir. Tedarikçi firmanıza siparişiniz hakkında bilgi verip, ürünün müşteriye gitmesini bekleyebilirsiniz. Dilerseniz bilgi verme sürecini otomatik olarak da yapabilirsiniz.
Bu noktada kar yapılan durum, tedarikçi aracılığıyla ürünleri perakende fiyatına satın alarak üzerine komisyon ilave edilmesidir. Bir ürün ne kadar fazla el değiştirirse, ürün fiyatı da o kadar artış gösterir.
Stoksuz Satış Avantajları Nelerdir?
Stoksuz satış olayında aslında ciddi dereceli riskler yoktur. Giriş kısmında da yüklü sermayeler yatırılmadığı için batsanız dahi sadece emeklerinize yazık olur. Ancak işinizi tam anlamıyla ciddiye aldığınız sürece Dropshipping sisteminde zarar etmeniz çok olası bir ihtimal değildir.
Hedef kitlenize daha çabuk ulaşım sağlamak adına bol bol reklam yapmanız gerekir. Ücretli reklamlarda sadece kendi hedef kitlenizi dahil ettiğiniz zaman, hitap etmediğiniz kitle için ekstra para ödemenize gerek kalmaz. Böyle yaptığınız zaman reklamlarınız otomatik olarak sizin hedeflediğimiz kitlenin karşısına çıkar.
Tedarikçi firma olmadığınız için eleman ya da depo gibi ekstra masraflarınız olmaz. Bu sayede büyük bir maddi yükten kurtulmuş olursunuz. Kurtulduğunuz maddi yükün yanı sıra iş yükünüz de büyük oradan azalmış olur.
Arzu ettiğiniz pek çok ürünle e-satışa başlamanız mümkündür. Sadece binlerce ürün çeşidi arasından hangi seçeneğinin sizin bütçenize uygun olduğunu belirlemeniz gerekir. Ürün seçimi yaparken ise satışlarınızı katlayacak seçenekler üzerinde yoğunlaşmanız daha doğru olur. Bu sayede stoksuz satış sisteminin meyvesini daha rahat yiyebilirsiniz.